Avatar billede martinjaeger Nybegynder
08. december 2005 - 22:42 Der er 2 kommentarer

Oversigt over den nye kommunalreform

Hej alle,

Jeg sidder og arbejder på et system, hvor jeg skal bruge data om den nye kommunalreform. Jeg har ledt en god del på nettet, men jeg har ikke fundet noget der var til at hente i ren dataform.

Det jeg leder efter er følgende:

Nye regioner
Nye kommuner, samt hvilke region de hører til.

Og hvis jeg var heldig, også hvilke postnumre der hører under de enkelte kommuner.

Sidstnævnte er dog ikke vigtig, men kunne bare være en lækker detalje.

Glæder mig til at høre fra jer, med forslag, løsninger eller bare en kommentar på emnet.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2005 - 07:55 #1
Problemet er at det ikke er så simpelt, delingen af kommuner gør at det er vanskeligt at generer data, så der er ikke mange der har løst det endnu. Så vidt jeg ved skal man ned på sogne niveau for at løse kommune delingen.

Jeg mener at vide at man på Krak har løst det i deres kortproduktionsafdeling. Så hvis det er noget du er villig til at betale for tror jeg der er en vej til de data du ønsker der.

Ved godt de fleste ikke opfatter Krak som andet en bøger og web site men de har en størrer salgsafdeling, som sælger web løsninger og nok mere interessant for dig data af den salgs du efterspørger så prøv dem.
Avatar billede laustdeleuran Nybegynder
17. august 2007 - 12:43 #2
http://www.ljd.dk/postnr/

Den her har dit hovedkrav om "Nye regioner og Nye kommuner, samt kvile region de hører til."

Derudover har den en oversigt (bemærk dette er upræcist da ét postnummer kan ligge i flere kommuner.) over postnumre bundet op på nye kommuner.