Avatar billede kjv Nybegynder
23. april 2001 - 23:34 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Hvad kan anbefales af styresystemer?

Valget står mellem win 98, Me eller win 2000 og ovenstående styresystemer skal blot være til hjemmebrug...
Yderligere oplysninger er følgende: 400 MHz, 128 MB, HD=3GB...

Vil gerne have vejledning vedrørende ovenstående???
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
23. april 2001 - 23:35 #1
enten win98 el. win2000 jeg har kun haft prob. med win me :), du kan med fordel vælge win2000 da den er bygget på en NT kerne og er mere stabil og sikker
Avatar billede parazite Nybegynder
23. april 2001 - 23:38 #2
Som carsten_lusk siger, enten Win98(SE helst) eller Win2K. WinME giver generelt problemer. Kører selv Win98SE for tiden, og er MEGET tilfreds! :o)
Avatar billede driis Nybegynder
23. april 2001 - 23:41 #3
På nævnte konfiguration ville jeg vælge Win98.

WinME er for ustabilt, som de andre siger, og jeg tror Win2K vil føles for \'tungt\' på nævnte konfiguration, da det kræver nogen flere systemressourcer. Hvis du kan leve med at computeren er en smule langsommere, og hvis du har brug for stabiliteten, så vælg Win2K.
Avatar billede nomiz Nybegynder
23. april 2001 - 23:41 #4
..Har ingen problemer haft med winME her..!
Avatar billede nomiz Nybegynder
23. april 2001 - 23:42 #5
Jeg synes du skal prøve winME, prøve win2K og prøve win98!
Avatar billede tkirk Nybegynder
23. april 2001 - 23:59 #6
Heller ingen problemer med Windows Millennium herfra...
Avatar billede matias Nybegynder
24. april 2001 - 00:24 #7
synes heller ikke millenium er så dårligt som mange siger....
Avatar billede thepope Nybegynder
24. april 2001 - 00:30 #8
Når vi taler hjemmebrug, taler vi vel også meget om spil, internet, multimedia mm. så er det er det
at foretrække Windows ME - den byder på en massere af udemærket brugergrænseflade, ingen grund til at kaste dig ud i noget W2000 så dels er bygget på services, og kan virke svært at komme ordenligt igang med.
Avatar billede keysersoze Guru
24. april 2001 - 01:11 #9
well - om du skal bruge det ene eller det andet afhænger både af dig - dine behov - og din computer!

Min computer er simpelthen ikke kompatibel(!) med win2k (det blev droppet efter 3 kæmpecrash på 3 dage)

ME er der så mange der har haft problemer med at jeg ikke tør forsøge det

Derfor kører jeg med win98 der så også kører stort set uden problemer!
Avatar billede thomasolsen Nybegynder
24. april 2001 - 01:36 #10
Jeg kører både med Win2k og WinMe uden problemer.
Fordelen ved ME: god til spil og grafik.
Fordelen ved 2K: høj sikkerhed pga. NT kernen.
Men med den maskine så kør med 98SE hvis du vil værer sikker på ikke at få problemermed maskinen. Hvis du tør så prøv ME den har nogle forbedringer men mange fejl som skal rettes.
Det er jo ikke for sjovt det hedder Windows Blå Skærm

Thomas
Avatar billede tkirk Nybegynder
24. april 2001 - 10:34 #11
Jeg må ærligt indrømme, at jeg finder Windows Millennium mere stabil en Windows 98/Windows 98: Second Edition!

Min maskine står tændt mellem 10-16 timer hver dag, uden reboot eller noget - forsøger jeg det med Windows 98, sløver det mit system ud over hvad der burde være muligt, samt er der næsten 89% sikkerhed for, at det går ned midt i den tid, jeg skal bruge det. Windows ME oplever jeg ikke dette med på noget måde.

Jeg tror de fleste er bange for Windows Millennium, pga. af de ting, som skete da det stadig var BETA versioner man kunne prøve (hvis man var BETA tester). Kender blandt andet én som fik hans IBM SCSI160 hdd halvt revet i stykker...
Avatar billede Techwork Praktikant
24. april 2001 - 18:18 #12
Jeg har kun hørt dårlige til om Windows ME, så det vil jeg holde mig fra.

Hvis du skal bruge det til at spille på er Win98 nok at foretrække, hvis du ikke spiller vil jeg helt klart anbefale Win2k, også på din PC.

Jeg køre det på en PII 350MHz, med 196MB RAM, og det kan den fint klare.
Avatar billede bandit1 Nybegynder
25. april 2001 - 11:42 #13
Jeg ville vælge win me, har kørt med win 98 sek, sikken en gang ustabilt skrammel, win 98 sek.

En anden god ting der er ved me er gendan system, det har 98 ikke, så hvis der er lidt pilfinger i dig så vælg win me, for der  altid en vej tilbage, det er der ikke i 98 sek,uden det er med et andet program og hvem siger at det altidt virker...............
Avatar billede tkirk Nybegynder
25. april 2001 - 11:45 #14
Hehe, System Restore er nu ikke for sejt efter min mening.

Jeg ville af med Internet Explorer 6 BETA 2463.0052, og kørte en System Restore. Derefter tog det mig minumum 10 sek at åbne selveste Start Menu\'en! :D

Men ellers, jeg ville gå efter Windows Millennium. Hvis andre ikke har prøvet det, skal de ikke sidde og komme med udtalelser.
Avatar billede mettemona Nybegynder
25. april 2001 - 15:23 #15
Jeg har haft WinME siden 1. marts på både en 1000 Mhz og en 300 Mhz makskine. Det kører bedre end Win98. Systemgendannelse er guld værd. Installation af ny hardware problemfrit. Ingen IRQ konflikter overhovedet!
Avatar billede sukos Juniormester
27. april 2001 - 13:02 #16
Det giver et lidt større installationsarbejde med at finde opdaterede drivere, for at dit bundkort kan fungere ordentligt, (hvad er det iøvrigt for et?),
men hvis du er villig til ekstra-arbejdet, så overvej at installere windows 95 som har en Iexplorer 3 som standard. IKKE en version med Ie 4!!!!!
Og installer Ie 5.5 som det første program efter at computeren hardware-mæssigt er sat korrekt op.
Det lyder måske som en \"rapand\" men maskinen kører bare hurtigere og jeg har ikke problemer med min win95, ver. 4.00.950 b

Men okay, installationen kører nemmere hvis du vælger 98 eller nyere.

Så hvis nu vi dropper 95, så vil jeg vælge 98se, da de tre maskiner jeg har set med Winme bare har kørt som en sæk lort, og da du formodentlig skal bruge den til spil, er win 2000 nok ikke lige sagen.

Avatar billede systemkonsulenten Nybegynder
06. maj 2001 - 03:18 #17
Kære KJV.
Hvad med lidt respons på de udmærkede svar...
Iøvrigt skal du selvfølgelig vælge det nyeste styresystem fra Microsoft til din hjemme-pc (Windows Millenium). Hvis det installeres på en \"ren\" HD, kører det fortrinligt.
Avatar billede gnaffe Nybegynder
14. maj 2001 - 20:22 #18
Drop Win ME
hvis du skal spille vælg Win 98, hvis ikke du kan få fat i win98 så brug win ME.

Hvis ikke du skal spille vælg: Win 2000
Avatar billede raune Nybegynder
21. maj 2001 - 21:57 #19
jeg kan persomligt godt lide win me vi har to maskiner her i hustet den ene køre med me den anden med win 98. og vis man kan leve med at måtte lave format C: nummeret en gang i mellem så køre det mindst lige så godt som win 98 og så får man jo en masse ekstra funktioner. det tager måske et stykke tid at få det til at køre ordentligt men så er det tilgengæld det værd.
Avatar billede keysersoze Guru
30. maj 2001 - 19:25 #20
???