Avatar billede helten78 Nybegynder
08. december 2005 - 14:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ram PC 1200 i bundkort

Hej

Jeg skal ud og købe et bundkort og har kigget på nogen.

Mit spørgsmål går på at:
Jeg har nogle 512 mb PC 1200 ram klodser liggende.
De bundkort jeg har kigget på, står dette under ram:
RAM-hastighed understøttet PC2100, PC1600, PC2700, PC3200

Betyder det jeg ikke kan bruge mine PC 1200 ram klodser?
Avatar billede huset Praktikant
08. december 2005 - 14:47 #1
Kan du godt da RAM og bundkort er begudkompitablet
Avatar billede msknives Nybegynder
08. december 2005 - 14:47 #2
Ja, det er sikkert Rambus ram du taler om. Læs her: http://www.pc-care.dk/artikel.php?ID=241  DDR Ram PC3200 2 x 512 koster fra 700 kr. så det er altså ikke den dyreste udskrivning. Hvad har du overvejet at bundkort? Og hvad har du i forvejen du vil genbruge?
Avatar billede peet49 Nybegynder
08. december 2005 - 14:48 #3
Nemlig.
Avatar billede helten78 Nybegynder
08. december 2005 - 14:57 #4
Jeg har overvejet dette: http://www.pc-netto.dk/templates/product.asp?productguid=A7N8X%2DX&searchstring=%socket a%#

Jeg søger noget i den prisgruppe. Da det er en ekstra pc, vil jeg ikke smide mere end højest nødvendigt efter det.

De ram klodser jeg har er Elixir.

Jeg har en Athlon XP 2400 cpu med et ældre bundkort som ikke kan køre mere end ca 750 mb ram og jeg skal have min 1 gb i.
Avatar billede msknives Nybegynder
08. december 2005 - 15:06 #5
Ja spændende er det altid om de gamle ting vil virke, men her er et Microstar med stort set samme funktioner til en meget billigere pris: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=137265
Avatar billede msknives Nybegynder
08. december 2005 - 15:16 #6
Undskyld jeg læste forkert på edbpriser, den udgave du har valgt er X-X og ikke X-E. Men Microstar ligger på ca. samme pris og understøtter også XP cpu'er også er der Serial ATA mulighed og Firewire. Men held og lykke med valget.
Avatar billede huset Praktikant
06. januar 2006 - 09:06 #7
Mon det er på tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!