Avatar billede mengo Nybegynder
08. december 2005 - 13:15 Der er 11 kommentarer

Word 2k hænger på win XP ved åbning af .doc

Jeg har små 150 klienter med win 2k + office 2k, men er så småt begyndt at køre med win xp på nogle klienter, dog stadig med office 2k, men det giver et underligt problem.

Et ganske alm dokument på et par sider, kan tage et par minutter at åbne, hvor det på en win 2k med samme office version tager et spilt sekund

Det spiller ingen rolle om dokumentet ligger på en share eller lokalt på maskinen

Jeg har også prøvet at åbne samme dokument med Abiword og openoffice, samt office 2003, og så er der intet problem.

Det sjove er at det langt fra er alle dokumenter, men det ser ud som om det kun sker, hvis dokumentet er lavet ud fra en skabelon, men selve skabelonen er jo også lavet på office 2k, dog ikke installeret på en win XP

Jeg har prøvet følgende::::::
En frisk installeret XP med og uden opdateringer samt office 2k med og uden opdateringer.
Kopiere alle fonte fra 2k til xp.
Starte word med /a
Fjerne "opdatering af kæder" i word.
Når det endelig åbner og jeg så gemmer dokumentet i rtf, virker det fint??
Sat marco til lav, mellem og høj.
Deaktiveret win xp firewall.
Det er heller ikke et rettighedsproblem.

nogen der kan komme med andre gode forslag, for jeg er rimelig på bar bund lige nu? ellers må jeg smide win 2k på de maskiner der kører xp.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
08. december 2005 - 14:56 #1
ved ikke om det er en løsning du kan bruge, men prøv at slette normal.dot

sad og surfede lidt på dit problem, og faldt over disse links.
Håber du kan dem..
Gøre det lettere at åbne de filer i Office 2000, du bruger mest ->http://office.microsoft.com/da-dk/assistance/HA010552621030.aspx

Downloads m.m.-> http://www.microsoft.com/office/orkarchive/2000ddl.htm

måske du prøve at opdatere til.-> Office 2000 SR-1a ..?
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;276367

Norton->> http://support.microsoft.com/?scid=kb;en-us;243579
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
08. december 2005 - 15:11 #2
ps: lidt om normal.dot.->> http://support.microsoft.com/kb/q214215/
Avatar billede mengo Nybegynder
08. december 2005 - 15:22 #3
jeg har prøvet at opdatere officepakken, bruger ikke norton hehe, men kan da godt prøve at fjerne normal.dot lokalt på maskinen, selvom den bare laver en ny, men alt er da et forsøg værd... hvis du har flere gode forslag, så kom endelig med dem:-)
Avatar billede mengo Nybegynder
09. december 2005 - 12:07 #4
ahh kom nu:-)  kan det virkelig passe jeg skal smide 5k for at oprette en sag hos M$
Avatar billede vejmand Juniormester
09. december 2005 - 12:55 #5
På mit arbejde har jeg nøjagtig samme problem. Problemet opstår med mellemrum, og efter der er blevet lukket for adgang til internettet fra min PC. Nu er det blevet sådan at jeg kun kan benyttet intranettet.
Da der var fuld adgang til internettet var der ingen problemer.

Når problemet opstår tilkalder jeg vores IT-mand, han åbner så for internettet og løser problemet.

Hvad han ellers gør, udover at åbne for adgang til internettet, ved jeg desværre ikke, men jeg skal prøve at spørge ham.
Det kan desværre først blive på mandag.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. december 2005 - 16:08 #6
skete der noget ved, at slette normal.dot..?
Avatar billede mengo Nybegynder
12. december 2005 - 11:06 #7
Næh sletning normal.dot havde ingen effekt. jeg er så småt ved at opgive, eller smide win 2000 på alle nye klienter.
Avatar billede vejmand Juniormester
12. december 2005 - 11:09 #8
Er maskinen koblet på internettet?

Jeg spørger for om det måske er det samme problem som jeg beskrev tidligere.
Avatar billede mengo Nybegynder
12. december 2005 - 12:30 #9
vejmand: ja alle maskiner har internet adgang, så det er ikke problemet. Men jeg har lige prøvet noget sjovt
Hvis jeg venter den evighed et dokument tager om at åbne, og så laver en crtl +a af hele dokumentet, og smider det over i et nyt tomt dokument og gemmer det, så er der ingen problemer
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
12. december 2005 - 14:51 #10
hvad sker der så hvis du gemmer det doc, og åbner det igen..??, samme problem.??

jeg ville blot prøve at slette normal.dot, virker det.. så ville jeg søge efter filen over netværket, og ordne det den vej..?
Avatar billede mengo Nybegynder
12. december 2005 - 16:09 #11
Jeg har hele min skabelonmappe liggende på en net share på en filserver. Alle word klienter peger ned i denne mappe, da vi har 100vis af forskellige skabeloner. Der ligger dog også en normal.dot i denne mappe, er det den du vil have slettet???  så skal alle jo bare være logget ud af word!!.

Jeg har kun prøvet at slette normal.dot lokal på en klient, det virkede ikke