Avatar billede thewolf Nybegynder
08. december 2005 - 12:06 Der er 9 kommentarer

'Velkommen' skærm tager evigheder

Hej - håber i kan hjælpe mig...

Efter noget tid med almindelig brug af min bærbare PC skaber den nu problemer under boot.

Selve boot (BIOS + windows logo ting) går lige så hurtigt som altid. Men når så 'Velkommen' skærmen kommer på, så kan det tage op mod 2 minutter før jeg kan se mit skrivebord. I de ca. 2 minutter kan jeg bevæge musen (= nogle device drivere er installeret). Når mit skrivebord kommer frem begynder maskinen først af starte programerne i Registreringsdatabasens Run kommando... d.v.s. min AVG Anti-Virus, Spy-Ware Doctor og andre programmer først starter efter denne venten.

Det er muligvis også nødvendigt at nævne at harddisken IKKE kører overhovedet i løbet af denne ventetid.

Har prøvet at køre HiJackThis, som ikke giver nogle umiddelbare problemer, og SpyBot, som ikke finder mere end Spy-Ware Doctor. Jeg har desuden prøvet at stoppe alle programmerne i startUp fra at køre (via Startup Guru), hvilket ikke havde selv den mindste effekt.

Min bootlog ser således ud:
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\DRIVERS\termdd.sys
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\DRIVERS\swenum.sys
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\DRIVERS\update.sys
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\DRIVERS\mssmbios.sys
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\Drivers\NDProxy.SYS
Driveren blev ikke indl‘st \SystemRoot\System32\Drivers\NDProxy.SYS
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\DRIVERS\usbhub.sys
Driveren blev ikke indl‘st \SystemRoot\System32\Drivers\lbrtfdc.SYS
Driveren blev ikke indl‘st \SystemRoot\System32\Drivers\Fdc.SYS
Driveren blev ikke indl‘st \SystemRoot\System32\Drivers\Flpydisk.SYS
Driveren blev ikke indl‘st \SystemRoot\System32\Drivers\i2omgmt.SYS
Driveren blev ikke indl‘st \SystemRoot\System32\Drivers\Changer.SYS
Driveren blev ikke indl‘st \SystemRoot\System32\Drivers\Cdaudio.SYS
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\Drivers\Fs_Rec.SYS
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\Drivers\Null.SYS
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\Drivers\Beep.SYS
Driveren blev ikke indl‘st \SystemRoot\system32\DRIVERS\kbdhid.sys
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\drivers\vga.sys
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\Drivers\mnmdd.SYS
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\DRIVERS\RDPCDD.sys
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\Drivers\Msfs.SYS
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\Drivers\Npfs.SYS
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\DRIVERS\rasacd.sys
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\DRIVERS\ipsec.sys
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\DRIVERS\tcpip.sys
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\DRIVERS\netbt.sys
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\DRIVERS\ipnat.sys
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\DRIVERS\wanarp.sys
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\DRIVERS\arp1394.sys
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\vsdatant.sys
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\drivers\afd.sys
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\DRIVERS\netbios.sys
Driveren blev ikke indl‘st \SystemRoot\System32\DRIVERS\processr.sys
Driveren blev ikke indl‘st \SystemRoot\System32\Drivers\PCIDump.SYS
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\DRIVERS\rdbss.sys
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\DRIVERS\mrxsmb.sys
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\Drivers\Fips.SYS
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\Drivers\avg7core.sys
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\Drivers\avg7rsw.sys
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\Drivers\Cdfs.SYS
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\Drivers\avg7rsxp.sys
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\DRIVERS\irda.sys
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\DRIVERS\mdc8021x.sys
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\DRIVERS\s24trans.sys
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\DRIVERS\ndisuio.sys
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\DRIVERS\netdevio.sys
Driveren blev ikke indl‘st \SystemRoot\System32\DRIVERS\rdbss.sys
Driveren blev ikke indl‘st \SystemRoot\System32\DRIVERS\mrxsmb.sys
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\system32\drivers\wdmaud.sys
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\system32\drivers\sysaudio.sys
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\system32\drivers\splitter.sys
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\system32\drivers\aec.sys
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\system32\drivers\swmidi.sys
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\system32\drivers\DMusic.sys
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\system32\drivers\kmixer.sys
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\system32\drivers\drmkaud.sys
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\DRIVERS\mrxdav.sys
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\Drivers\ParVdm.SYS
Driveren blev ikke indl‘st \SystemRoot\System32\Drivers\Serial.SYS
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\DRIVERS\srv.sys
Driveren blev ikke indl‘st \SystemRoot\System32\DRIVERS\ipnat.sys
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\System32\Drivers\HTTP.sys
Driveren blev indl‘st \??\C:\WINDOWS\TEMP\mc21.tmp
Driveren blev indl‘st \SystemRoot\system32\drivers\kmixer.sys
Avatar billede thewolf Nybegynder
08. december 2005 - 12:13 #1
jeg prøvede også lige med /sos tilføjelsen i boot.ini, men der så det ud som om at alle drivere kørte fint ind (hurtigt), disken blev tjekket som 'OK' og så kom velkommen skærmen, og så hænger maskinen igen...
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. december 2005 - 12:49 #2
Driveren blev indl‘st \??\C:\WINDOWS\TEMP\mc21.tmp

Smid lige loggen fra Hijackthis herind, for jeg mener absolut ikke en tmp fil kan være en driver...
Avatar billede thewolf Nybegynder
08. december 2005 - 14:50 #3
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
C:\Programmer\TOSHIBA\ConfigFree\CFSvcs.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\oodag.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\Programmer\Spyware Doctor\sdhelp.exe
C:\WINDOWS\System32\wdfmgr.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\System32\1XConfig.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe
C:\WINDOWS\LTSMMSG.exe
C:\WINDOWS\System32\00THotkey.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\system32\TFNF5.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\TOSHIBA\TouchED\TouchED.Exe
C:\WINDOWS\system32\TPSMain.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\TOSHIBA\TOSCDSPD\toscdspd.exe
C:\Programmer\Spyware Doctor\swdoctor.exe
C:\WINDOWS\system32\TPSBattM.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\OUTLOOK.EXE
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\PROGRA~1\WINZIP\winzip32.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: PCTools Site Guard - {5C8B2A36-3DB1-42A4-A3CB-D426709BBFEB} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdsg.dll
O2 - BHO: PCTools Browser Monitor - {B56A7D7D-6927-48C8-A975-17DF180C71AC} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll
O2 - BHO: FlashFXP Helper for Internet Explorer - {E5A1691B-D188-4419-AD02-90002030B8EE} - C:\Programmer\FlashFXP\IEFlash.dll
O4 - HKLM\..\Run: [000StTHK] "000StTHK.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] "C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe" /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [LTSMMSG] "LTSMMSG.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] "RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup"
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] "nwiz.exe" /installquiet
O4 - HKLM\..\Run: [00THotkey] "C:\WINDOWS\System32\00THotkey.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [SigmaTel StacMon] "C:\Programmer\SigmaTel\SigmaTel AC97 Audio Drivers\stacmon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] "C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TFNF5] "TFNF5.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] "C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TouchED] "C:\Programmer\TOSHIBA\TouchED\TouchED.Exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TPSMain] "TPSMain.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] "c:\Programmer\Intel\PROSetWireless\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MSConfig] C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\MSConfig.exe /auto
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe"  /background
O4 - HKCU\..\Run: [Startup Guru] "C:\Programmer\StartupGuru\startupguru.exe" /B
O4 - HKCU\..\Run: [TOSCDSPD] "C:\Programmer\TOSHIBA\TOSCDSPD\toscdspd.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Doctor] "C:\Programmer\Spyware Doctor\swdoctor.exe"  /Q
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra button: Spyware Doctor - {2D663D1A-8670-49D9-A1A5-4C56B4E14E84} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {7F8C8173-AD80-4807-AA75-5672F22B4582} (ICSScanner Class) - http://download.zonelabs.com/bin/promotions/spywaredetector/ICSScanner37380.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {FE0BD779-44EE-4A4B-AA2E-743C63F2E5E6} (IWinAmpActiveX Class) - http://pdl.stream.aol.com/downloads/aol/unagi/ampx_en_dl.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: Sebring - c:\WINDOWS\System32\LgNotify.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
O23 - Service: ConfigFree Service (CFSvcs) - TOSHIBA CORPORATION - C:\Programmer\TOSHIBA\ConfigFree\CFSvcs.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: O&O Defrag - O&O Software GmbH - C:\WINDOWS\System32\oodag.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
O23 - Service: PC Tools Spyware Doctor (SDhelper) - PC Tools - C:\Programmer\Spyware Doctor\sdhelp.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede thewolf Nybegynder
30. december 2005 - 23:34 #4
Er der virkelig ingen, som kan hjælpe???
30. december 2005 - 23:48 #5
Set i anden tråd:

Hent og dobbeltklik på smitRem.exe
http://noahdfear.geekstogo.com/click%20counter/click.php?id=1
Programmet pakker sig ud til mappen smitRem.

Hent Ewido: http://www.ewido.net/en/download/
Klik på Download now. Installer og kør Ewido. Opdater straks efter installationen programmet, (men lad være med at scanne endnu).

-----

Genstart computeren i fejlsikret tilstand(Du skal klikke på f8 tasten under genstarten (ca. lige når der er talt ram), og så vælge fejlsikret tilstand. Er du i tvivl, så klik bare på f8 flere gange.)

-----

Åbn mappen smitRem, og dobbeltklik på RunThis.bat (Følg vejledningen i vinduet.)

-----

Kør nu en fuld scanning med Ewido. Når den er færdig trykker du save report og gemmer rapporten.
30. december 2005 - 23:51 #6
(Har lige 'pinget' en ekspert...)
Avatar billede arlet Juniormester
31. december 2005 - 16:11 #7
Der er ikke noget i hijackthis loggen
10. januar 2006 - 12:54 #8
(Hvad endte denne tråd med?)
Avatar billede thewolf Nybegynder
10. januar 2006 - 13:35 #9
Jeg har endnu ikke forsøgt mig - no time - skal nok give besked ;o)