Avatar billede mac4ever Nybegynder
07. december 2005 - 22:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mac HD oprydning

Jeg har en mac mini, der ikke er mere en et par måneder gammel, den er fyldt med film, og billeder, men er på det senete blevet meget langsom at arbejde med. To af mine mapper er blevet omdøbt til noget volapyk, og min konto blev nulstillet, og det var kun min konto...er der nogle værktøjer der kan rydde op på disken, for evt. vira/spyware(ved at det er en sjældenhed til Mac, men de findes vel),eller findes der noget i stil med diskdefrsgmentering til Windows. Jeg vil helst ikke riste den, og reinstallere den.
Når jeg arbejder i PSE2, er den langsom at arbejde med...og det burde den ikke være med den CPU kraft.

Ser frem til jeres svar

Mac mini 1,42G4 512MB 80G
Avatar billede egonspock Seniormester
07. december 2005 - 23:30 #1
Jeg vil gætte på at du er kommet til at omdøbe din hjemmefolder. Det er en virkelig no-no, som er den eneste grund til at ens konto kan forsvinde, hvis man da ikke sletter den selv. Det kunne lyde som om at det er sket ved et uheld, da du siger at to af dine mapper er omdøbt til volapyk. Der er ingen kendte virus til Mac pt.
Desuden er 512 MB i underkanten, især med en G4. Du skal nok have en større klods i for at holde hastigheden.
Avatar billede sd8220 Seniormester
12. december 2005 - 15:59 #2
Hvis du med nulstillet mener, at dine indstillinger er røget, kan det også være, at du er kommet til at flytte din biblioteksmappe eller din ~/bibliotek/indstillnger.
Det kan aldrig skade at køre Diskværktøj og reparere tilladelser.
Håber du finder ud af noget.
/Seb