Avatar billede tweak Nybegynder
07. december 2005 - 20:55 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Album opstilling

Hey,

Jeg mangler nogle ideer til at placere min albumoversigt, altså måden billederne er placeret på - prøv at tryk på Album Oversigt ude til højre - de er bare smækket på en mørk baggrund og det ser noget tamt ud og jeg er helt tømt for ideer. Nogle forslag.?

Test siden: http://www.digitalife.dk/index1.php

Mvh Jan
Avatar billede nfk Nybegynder
07. december 2005 - 21:16 #1
Ville det ikke være mere logisk hvis billederne i oversigten var slørede ind til man førte musen over et, hvor det så blev skarpt?
Avatar billede tweak Nybegynder
07. december 2005 - 21:22 #2
Jo :) Efekten på billederne bliver ikke sådan - men istedet en bar som går fra bunden til toppen med en tekst på og billedet bliver så skarpt. Men billederne falder for meget sammen med selve galleriet
Avatar billede donfunk Nybegynder
08. december 2005 - 15:10 #3
Den er god med jer :-) ... hvis billederne var uskarpe til at starte med ville man jo ikke med sikkerhed vælge det album man ønsker at se. Nej den er sq go' som den er. Hvis det var mig ville jeg ikke gå så højt op i besøgstal og så plante album oversigten der hvor der står digilife og fotograf og rykker de sidstnævnte ned hvor besøgstallet er nu. Eventuelt lade album-oversigt stå med gråt så det skiller sig ud fra den tekst der står over det. Iøvrigt er siden langtfra så slem som du gør den til tweak.
Avatar billede zero1 Nybegynder
09. december 2005 - 20:31 #4
Var det ikke en idé, at der ved mouseover på et billede i albumsoversigten ville fremkomme navnet/temaet på det aktuelle album ovre i det store hovedfelt i samme tempo som "uret", så man kan vurdere, om man vil klikke eller gå videre. Ved denne metode skal et evt. allerede igangsat album selvfølgelig stoppe og det nye navn/tema fremstå på den mørke baggrund.
Navn/tema kunne også have fotoet som baggrund, hvor teksten skulle være klart dominerende. Alle baggrundsfotos kunne være neddæmpede sort/hvid med hvid skrift henover.
Avatar billede domaz.dk Novice
09. december 2005 - 20:47 #5
det kunne os hjælpe meget hvis du lige gjorde sårn at de havde samme width og height alle 'album oversigt' billeder...

en anden ting kunne evt. være en tyk 'border' rundt om dem med en eller anden lys farve der har en god kontrast til din baggrund så billederne ikke bare flyder ud i baggrunden...
Avatar billede tweak Nybegynder
14. december 2005 - 17:38 #6
Hey, Jeg har tak for jeres forslag :) Jeg har forsøgt lidt andet, ta lige et kig og sig hvad i syntes. Siden er blevet til  http://www.digitalife.dk
Avatar billede domaz.dk Novice
14. december 2005 - 18:31 #7
det var meget bedre.... (ved ikk om det er meningen men der er ingen billeder på s. 2 under albums)
hmm prøv at lav tekst farven om på "sidetalene" inde under album til en lysere istedet for grøn... tror det ville passe bedre ind...
Avatar billede donfunk Nybegynder
15. december 2005 - 02:00 #8
Har du prøvet at ændre lidt i farven på "album ovrsigt"? Jeg syntes nemlig at huske at jeg totalt overså den første gang jeg besøgte siden. Selve oversigten er blevet pænere omend jeg nu bedre kunne lide det at de kom ud af fokus-effekten isteddet for det at navnet bliver trukket ned over billedet. Men hva' smag og behag  :-)