Avatar billede gooner Nybegynder
07. december 2005 - 17:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Startside fejlagtigt angivet til "http://explorer/iexplore.exe"

Hej jeg har problemet når jeg åbner min internet browser at den starter på en side der hedder "http://explorer/iexplore.exe" og ikke siden jeg har sat til startside.Jeg havde først oprettet dette indlæg under en der har samme problem men blev rådet til at oprette tråden påny af "ejvindh" Har kørt spybot spyware doctor og hijackthis. Logen fra Hijackthis ser sådan ud:
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 17:46:58, on 07-12-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\ALCWZRD.EXE
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\Programmer\Acronis\PrivacyExpert\Shield.exe
C:\Programmer\Acronis\TrueImage\TrueImageMonitor.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KHALMNPR.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedul2.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\ProcessActivityMonitor\paamsrv.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
F:\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.signon.stofanet.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: Acronis Popup Blocker - {E24AD748-155E-4254-B674-4EDF86E7E1DF} - C:\PROGRA~1\Acronis\PRIVAC~1\Blocker.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AlcWzrd] ALCWZRD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [Acronis Popup Blocker] RunDll32.exe C:\PROGRA~1\Acronis\PRIVAC~1\Blocker.dll,Run
O4 - HKLM\..\Run: [SpyWare Shield] "C:\Programmer\Acronis\PrivacyExpert\Shield.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TrueImageMonitor.exe] C:\Programmer\Acronis\TrueImage\TrueImageMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Acronis Scheduler2 Service] "C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AtiPTA] atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Acronis Pop-up Blocker - {2E071ADC-ADF8-4b4b-8ACB-EDC49E6D45A2} - C:\PROGRA~1\Acronis\PRIVAC~1\Blocker.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Acronis Pop-up Blocker - {2E071ADC-ADF8-4b4b-8ACB-EDC49E6D45A2} - C:\PROGRA~1\Acronis\PRIVAC~1\Blocker.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O23 - Service: Acronis Scheduler2 Service (AcrSch2Svc) - Acronis - C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedul2.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: Process Activity Monitor (paamsrv) - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\ProcessActivityMonitor\paamsrv.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper) - Ulead Systems, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
07. december 2005 - 20:43 #1
Jeg kigger på den :-)
Avatar billede ejvindh Ekspert
07. december 2005 - 20:45 #2
Som jeg nævnte allerede i den anden tråd, så er der ikke noget at se i HJT-loggen. Men prøv disse scannere. Det er nogle gange de også tager noget, der ikke kan ses i HJT-loggen:

Hent Ewido herfra (14 dages version af plus-versionen)
http://www.spywarefri.dk/downloads1/ewido-setup.exe
Installer og kør Ewido - opdater programmet.

Download og gem denne scanner på skrivebordet. http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Genstart til fejlsikret tilstand.
Kør en fuld scanning med Ewido. Programmet laver en lille log, som du skal kopiere herind i dit næste svar.

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files. Klik på scan clean. Når scanneren er færdig med at scanne, så kopier indholdet af vinduet "Virus Log Information" herind (marker det, og tast ctrl-c)
07. december 2005 - 21:43 #3
... nu kender jeg ikke lige alle (?) de beskyttelsesværktøjer du ruller med, men er der et af dem som beskytter/holder fast i en af dette program bestemt startside; så lige meget hvor meget du ændre i IE (eller via et uønsket program udefra) som vil http://explorer/iexplore.exe blive valgt igen?

Det har jeg oplevet før med visse af den slags beskyttelses programmer...
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. december 2005 - 11:19 #4
dr1: ... nå man har nok skiftet bruger ;-)
Avatar billede gooner Nybegynder
08. december 2005 - 19:21 #5
Skiftet bruger? hvis den var til mig så fik jeg den ikke.
Jeg har nu kørt værktøjerne, og kommet lidt galt afsted... he. Efter at jeg havde kørt scannerne i fejlsikr. tilst. og gemt loggen på skrivebordet, og genstartet, fandt en af de andre værktøjer nogle af virusnavnene i loggen og har slettet den i processen:-( den sagde at den havde fundet virus og spurgte om jeg ville slette, jeg trykkede på ja, og da loggen så manglede bagefter ja så må det jo bare have været den den har slettet, ja sådan ka det gå.
Loggen fra ewido_Scanningsrapport_20051208, ser således ud:
---------------------------------------------------------
ewido security suite - Scanningsrapport
---------------------------------------------------------

+ Oprettet den:            02:30:28, 08-12-2005
+ Rapport-Checksum:        89FAADFB

+ Scanningsresultat:
    HKLM\SYSTEM\ControlSet001\Enum\USB\Vid_046d&Pid_c50e\5&27d1f7ab&0&2\Device Parameters\\ExtPropDescSemaphore -> Spyware.KeenValue : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\All Users\Cookies\All Users@adtech[1].txt -> Spyware.Cookie.Adtech : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\All Users\Cookies\All Users@as1.falkag[2].txt -> Spyware.Cookie.Falkag : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\All Users\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\C1UB0DYV\mm[1].js -> Spyware.Chitika : Renset med backup

Efterfølgende har explorer startet på startsiden så jeg håber at det var det. Jeg siger mange tak for hjælpen især til ejvindh. Go jul... ;-)

::Rapport slut
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. december 2005 - 19:38 #6
Det lyder godt at problemet er løst :-). Jeg er ikke helt klar over på hvilken måde du mener at noget er gået galt, men det ser i hvert fald fint ud.

Husk at lukke spørgsmålet. Det gør du ved at markere mit navn her ude til højre, og så klikke på accepter.

Angående skift af bruger, så var den henvendt til brugeren dr1 :-)