Avatar billede kirring Nybegynder
07. december 2005 - 15:47 Der er 3 kommentarer

Installation af én printer to gange

Hvis man ofte bruger forskellige indstillinger på én printer kan det være en stor fordel at installere den flere gang, med forskellige indstillinger og navne. F.eks "Canon inkjet 2200 photo-kvalitet" og "Canon inkjet 2200 kladdekvalitet".
Det er let nok at tilføje den samme printer flere gange ved at bruge "tilføj en printer", og give den et andet navn end i den eksisterende installation. Efterfølgende ændre man udskriftsindstillingerne og gemmer dem.  - sådan set let nok og super praktisk.

Mit spørgsmål er:
Jeg har en gang set "over skulderen" på en person der var ved at installere én printer to gange som i ovenstående, men han brugte en eller anden shortcut til at lave en kopi at printeren med samme navn +(2) - altså hvis printeren hed laserjet så oprettede han med et shortcut den samme printer med samme indstillinger med med navnet laserjet(2). Er der nogen der kan gennemskure hvad han gjorde? - eller har en anden lige så let måde at installere den samme printer igen med et andet navn??
Avatar billede halifax Nybegynder
07. december 2005 - 18:07 #1
Aner det ikke, men har leget lidt......

Når der højreklikkes på printer icon og trækkes til side giver det mulighederne Installer og Annuller.
Kan det være sådan har har gjort og valgt Installer? Det skulle jo give en ny printer som navngives og indstilles, som du anfører.
Avatar billede kirring Nybegynder
08. december 2005 - 08:54 #2
Hmm måske er det bare min installation der er fucked up men der sker ikke noget hvis jeg vælger "Installer" efter at have trukket ikonet til siden - får du en "ny printer" ud af det ?
Avatar billede halifax Nybegynder
08. december 2005 - 15:26 #3
Du har ret, der sker ingen ting. Der komer ikke en ny printer ud af det. - Kan ikke gennemskue, hvad han gjorde, øv.  :)