Avatar billede jrostved Nybegynder
07. december 2005 - 15:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Navigationsmenu i flash

Hej eksperter

Jeg har en idé til en navigations menu i flash. men ville meget gerne have lidt hjælp til at kunne gøre den til er realitet!
Hvis i kiker på billedet på http://rostved.com/hmm.png
kan i se hvordan jeg mener!
De røde felter skal være 4 forskellige knapper og når man føre musen hen over skal der komme en lille beskrivelse i det blå felt!
Hvordan gør man det??
Mvh JRostved
Avatar billede smogle Nybegynder
07. december 2005 - 17:08 #1
Hvis det bare er tekst ville det nemmeste være at lave et dynamisk tekstfelt der reagerer på 4 forskellige variable. En for hver knap. Hvis det er grafik, så lav 4 forskellige movieclips og læg dem uden for scenen. Lav rollover og rollout for hver knap og giv de 4 movieclips nogle x og y værdier, der passer til det blå felt.
Avatar billede mobius6 Juniormester
08. december 2005 - 13:45 #2
du kigger på http://www.flashkit.com/movies/Interfaces/ og ser et par af de små 2000 eksempler der ligger der til inspiration (og download) når du så har forsøgt dig med et par stykker, og hvis det ikke fungerer for dig, så ligger du en post på eksperten om hjælp  :-)
Avatar billede jrostved Nybegynder
08. december 2005 - 14:38 #3
Jeg har løst problemet!
Men mange tak for jeres hjælp!
JR