Avatar billede jacobdalby Nybegynder
07. december 2005 - 11:05 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Bemærkninger til mine overvejelser?

Jeg skal til at investere i en ny bærbar her til januar. Indtil videre har jeg haft kig på HP/Compaq Nc8230 og Dell Precision M20.

Jeg vil gerne have en bærbar på under 3 kg og målene skal helst ikke være for store. Skærme vil jeg gerne have mellem 14.1" og 15.4" maks.

Mine krav er:
Pentium M Centrino
min. 512mb Ram
min. 60gb hd
Bluetooth
802.11g

Grafikkortet har været mit store problem. I Nc8230 er der et ATI x600 og i Dell M20 er der et ATI FireGL V3100. Den skal primært bruges til studiebrug men jeg vil også gerne kunne spille lidt, såsom AoE III og Need for Speed Most Wanted. Men efter hvad jeg har fundet frem til er ingen af de to kort beregnet til spil, men derimod grafiske programmer. Kan jeg med en af de to spille de ovennævnte spil eller skal jeg ud og lede efter en med et X700 kort i ?

Og til sidst.. er der nogle kommentarer til de to bærbare at jeg har i tankerne? Er der andre der er bedre til en pris under de 18.000?
Avatar billede huset Praktikant
07. december 2005 - 11:23 #1
Hvordan vil du få små mål på en laptop med 15,4 skærm :D

Dine krav kan opfyldes med http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusA7V

Vil dog anbefale 1GB RAM og en HDD med 5400 RPM
Avatar billede haverslev Novice
07. december 2005 - 11:35 #2
Avatar billede huset Praktikant
07. december 2005 - 11:39 #3
Lækker sag haverslev
Avatar billede haverslev Novice
07. december 2005 - 11:53 #4
huset > har du en test på den ?
Avatar billede b_ Nybegynder
07. december 2005 - 13:21 #5
Køb en mac i stedet
Avatar billede huset Praktikant
07. december 2005 - 13:27 #6
Har ingen test på den endnu
Avatar billede nilsen Nybegynder
07. december 2005 - 18:07 #7
Avatar billede jacobdalby Nybegynder
07. december 2005 - 22:08 #8
Jeg har valgt at købe en IBM T41p i stedet.. dejlig lille men jeg må dog gå tilbage til en 40 gb harddisk men jeg overlever nok når at jeg får en ekstern harddisk
Avatar billede huset Praktikant
08. december 2005 - 08:06 #9
En lille fed maskine ja men glem alt om at spille på den maskine!
Avatar billede huset Praktikant
13. december 2005 - 15:05 #10
Har du fået en smule tid til at kaste feedback her eller lukke spørgsmålet!
Avatar billede venturer Nybegynder
13. december 2005 - 15:18 #11
Jeg har selv lige fået en LG LM70
Det er en 1,86Ghz centrinobaseret maskine.
Den er let (ca. 2,5 Kg). Tynd. Behagelig lyskraftig 15,4" skærm (SXGA+ 1400x1050)
Den er MEGET lydsvag (i hvert fald i forhold til min galme føntørrer af en HP :)
Der er et 128MB ATI X600 mobile kort (har endnu kun afviklet EVE-online på den, men den kan såmænd sagtens trække en del spil). Det svarer til et Radeon 9600.

Desuden er der tale om et metal kabinet.
Onboard Gbit netkort og trådløst.
Der er IKKE bluetooth, men jeg mener en anden revision af maskinen har dette. Ellers kan det gøres med et indstikskort der ikke behøver stikke meget ud af maskinen.

Ville bare lige nævne denne da jeg selv er (indtil videre) imponeret over den :)
Avatar billede jacobdalby Nybegynder
13. december 2005 - 15:23 #12
Efter en tids overvejelse har jeg fundet frem til den endelige beslutning om en Abook 3600 tx.. 2.7cm høj og kun 2.55 kg.. og stadigvæk masser af performance.

Tak for svarene
Avatar billede huset Praktikant
13. december 2005 - 15:23 #13
Det er et alu coated kabinet venturer :D
Avatar billede huset Praktikant
13. december 2005 - 15:24 #14
Du skal jo stadig lukke spørgsmålet!
Avatar billede jacobdalby Nybegynder
13. december 2005 - 15:25 #15
argh ups