Avatar billede jesspc Nybegynder
07. december 2005 - 11:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Arkiverer man automatisk i den mappe man sidst brugte

I OS9 kunne man i kontrolpanel et sted indstille systemet til automatisk at bruge den samme mappe som man sidste brugte, hvis man sagde "save as". Det var ret smart og man slap for at klikke igennem et stort antal mapper før man fandt den rigtige mappe til filen.

Jeg har lige fået OSX og vil gerne ha' lavet den samme indstilling her. Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede egonspock Seniormester
08. december 2005 - 00:57 #1
Det er programmerne selv, der holder styr på det i OSX, og det bliver typisk skrevet i præferencefilen, hvor de seneste steder også bliver skrevet, så man kan vælge mellem dem. Det er ikke alle programmer, der benytter sig af den service, selvom det er ekstremt nemt at implementere.
Hvis det er meget vigtigt for din hverdag, kan du overveje Default Folder, som endda kan fås på dansk fra http://www.mothsoft.dk/osx/df.html
Det giver en del ekstra funktionalitet, selvom jeg altid har syntes at det var en smule smådyrt.
Avatar billede jesspc Nybegynder
13. december 2005 - 16:59 #2
tak for hjælpen