Avatar billede frezzer81 Nybegynder
07. december 2005 - 08:42 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Værktøj til at se hvem der har filer åbne

Hej Eksperter

Nogle der skulle kende til et værktøj til at se hvem der har en fil åben på et netværksdrev? Hvis det nu var en .doc eller .xls fil så ville office jo selv fatte at fortælle mig hvem der har den åben, men hvis det er en pdf fil, så bliver man ikke fortalt noget.
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. december 2005 - 08:48 #1
Hvis vi taler om et microsoft system, så kan du opsætte auditing af dine filer, så bestemmer du selv hvad der logges. Så kan du ikke alene se hvem der har den åben, men også hvem der har åbnet den tidligere
Avatar billede frezzer81 Nybegynder
07. december 2005 - 09:15 #2
Hhmmm ok, hvad hvis det ikke er mine filer? det er en fil på et stort netværksdrev jeg ik kan slette pga den er åben, 99% af de filer er ik nogle jeg "ejer".
Avatar billede koolberg Nybegynder
07. december 2005 - 10:44 #3
Hvis du har de rigtige rettigheder på netværksdrevet (dvs adm. eller backup) så kan du gå ind og take ownership over filerne, og derefter tildele dig selv retighed til at kunne slette filerne.
Avatar billede frezzer81 Nybegynder
07. december 2005 - 11:54 #4
Men man kan ikke slette en fil en anden bruger har åben, det er problemet. Så det ville være rart hvis.

Kan godt ske det er auditing som bufferzone skriver noget om der er løsningen, kunne du evt forklare lidt mere om hvordan dette gøres eller give et link?