Avatar billede johnnydamtoft Nybegynder
06. december 2005 - 23:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

AdvoPro og Word 2000 Macro printer opsætning?

Programmet "AdvoPro" er udviklet af EDB Gruppen og som navnet på programmet siger, er det til advokater. (EG = EDB Gruppen)

Jeg sidder og makker med noget automatisk printer opsætning i macro, under word 2000.

EG har jo været snu i dette tilfælde eftersom det ikke er muligt at ændre i scripts i macroen, men der er lavet et "setup-tool" hvor man kan ændre bakker til de valgte genveje samt efterflg. actions.

Jeg vil ikke have noget problem, hvis jeg blot havde 1 printer, eftersom dette "smarte" tool åbenbart vælger defaultprinter til at skrive på, men da vi nu benytter 3 printere med mange forskellige bakker så skal jeg jo opsætte hver knap/genvej til specifik printer og bakke.

Eller vil det være hurtigere at finde at crack-tool til .DOT skabelonen hvor alt dette ligger i? :) (eller er der én, som har koden til EG's word skabeloner? :))

Dette problem, lader til at være en pæn stor show-stopper og hjælp ønskes asap.

Mvh,

  Johnny Damtoft
  jod@uxdata.dk / mob: 4074 4040
Avatar billede rvm Nybegynder
07. december 2005 - 21:35 #1
Opret din egen skabelon, hvor du laver den kode du har brug for til print - sæt eventuelt din nye makro på en knap på værktøjslinen. Placer så skabelonen i Words opstartsbibliotek, så den åbne op sammen med Word på samme måde som Normal.dot. Nu skulle EG's dårlige forsøg på at begrænse dine udfoldelser være omgået :-)
Avatar billede johnnydamtoft Nybegynder
07. december 2005 - 22:03 #2
Nu er jeg jo ikke lige den helt store script haj.

EG har lavet en fil ved navn: udskriv1.dot hvor der er muligt at benytte genvejs tasterne: <ctrl> <alt> F5-8 til at udskrive med, og så skulle den både vælge printer og printer-bakke.

Samtidig når denne udskriv1.dot skabelon er aktiv vises der x antal ikoner i bunden af som er knappen til ovennævnte genvejstast.

Med andre ord - hvem kan lave, eller har allerede lavet en sådan udskriv.dot skabelon/macro som jeg kan bruge her?
Men husk, det skal være muligt at vælge printer og bakke, som så skal gemmes i .dot filen.

//  Johnny
Avatar billede lwi Nybegynder
08. december 2005 - 08:00 #3
Prøv §Advokat# som kode
Avatar billede johnnydamtoft Nybegynder
08. december 2005 - 09:13 #4
Koden virker ikke.
Avatar billede johnnydamtoft Nybegynder
08. december 2005 - 09:13 #5
Er der en som kan lave, eller har lavet et word skabelon/macro ting (.dot) som beskrevet ovenfor?
Avatar billede rvm Nybegynder
08. december 2005 - 09:44 #6
Vi kan ikke kode til dine specifikke printere, når vi ikke kender dem. Men prøv at optage, at du udskriver og vælger en anden bakke. Så kan du se hvad dine printere hedder og hvad dine papirbakker hedder. Optag flere gange så du har alle alternativer. Send eventuelt koden til mig, så kikker jeg på det :-) rvm (snabela) teknologisk (punktum) dk
Avatar billede johnnydamtoft Nybegynder
10. december 2005 - 10:49 #7
Jeg tror at det er nemmere at starte forfra.

http://www.exp.dk/spm/670918

rvm: Kan du lave en sådan macro ting, i en fil: uxdprint.dot
Jeg vil lægge filen i biblioteket \START.

Det må gerne være menu styret, så man kan lave opsætningen via et API.
Avatar billede rvm Nybegynder
14. december 2005 - 12:36 #8
Er sendt - kan du bruge den ?