Avatar billede stefware Nybegynder
06. december 2005 - 20:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Optage og sende radiosignal fra PC

Hej

Er det muligt at optage radiosignal fra eks. en fjernstyret bil eller lign. legetøj og ligge det ind i pcen og styre legetøjet derfra?

Stef
Avatar billede dennism Nybegynder
06. december 2005 - 20:14 #1
Ja, det er muligt. For nogle år siden havde lego nogle teknisk legetøj, hvor man kunne styre robotter mm. fra PC'en.
Avatar billede stefware Nybegynder
06. december 2005 - 20:20 #2
Ok, så nemlig her i weekenden på et seminar nogle der styrede den nye RoboSapiens fra PC, men jeg har glemt navnet på dimsen de brugte til det.
Avatar billede stefware Nybegynder
06. december 2005 - 21:03 #4
Det var ikke lige det, men måske kunne bruges i stedet, indtil jeg finder ud af hvad den anden dims hedder.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. december 2005 - 21:30 #5
LEGO's store computer styrrede projekt hed Mindstorms, det kan stadig købes: http://mindstorms.lego.com/eng/default.asp?domainredir=www.legomindstorms.com
Avatar billede stefware Nybegynder
07. december 2005 - 09:53 #6
Det var nu sådan er her http://www.dynavoxtech.com/Default.aspx?tabid=35
men det må kunne laves mere enkelt.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. december 2005 - 15:40 #7
fandt du ud af noget..?
Avatar billede stefware Nybegynder
22. december 2005 - 15:44 #8
Njaaa ikke rigtigt, jeg har snakket med en kammerat der er elt.mekanikker, han mener godt vi kan bygge sådanne en dims, men det koster nogle knapper, så jeg skal lige have beviliget 5-10.000 til projektet af chefen.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. december 2005 - 15:49 #9
wow, det er lidt pebret..O)

den nye robosabien (til 2300,-), skulle ha´ noget software, hvorfra man styrer den , programmere den fra pcén.?

bare tag point selv, så vi kan få lukket her..?
Avatar billede stefware Nybegynder
22. december 2005 - 16:02 #10
Dimsen vil nok ikke koste mere end 5-600,- i dimser, men den skal jo lige sættes sammen og programmeres, det er jo fordi jeg gerne vil have den til at kunne snuppe både RF og IR
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. december 2005 - 16:04 #11
klart..O)