Avatar billede darkman Nybegynder
23. april 2001 - 21:18 Der er 19 kommentarer

Shopping Projekt

Jeg har en ide til et meget ambisiøst shopping site. Sitet skal ikke markedesføres som en søgemaskine. Sitet skal fungere som en slags indgangs-site som rummer en række  e-butikker som alle skal fungerer som samarbejdspartnere. Hvis jeg skal prøve at give et billede af ideen ville det bedst kunne illustreres som et storcenter på nettet. Samarbejspartnere/e-forretninger skal have helt tydelig fordel ved at være en slags undersite ved os.

- Fælles reklamekampagner, som vil betyde at vores navn og partnerens navn forbindes i net/e-handel sammenhæng.

-Vores site vil tilbude en indbøbskurv for alle forretninger - håndtering af ordrer

-Sites samles og sites som for nogle kunder måske ikke er interesante vil kunne ses - i stil med rigtige indkøbscentre hvor du ikke kan undgå at se ind i de andre butikkers vinduer.

- Ingen konkurrence, som bliver forskærket af søgemoduler. Dette vil værdsættes af mange potientielle partnere  ikke mindst de lidt dyrere mærkevarer.

- Vores samarbejdspartnere ( e-handelsstederne ) er i fokus ikke kunden.

- Kundens interesse bibeholdes ved reklamkampagner i samarbejder med de etablerede forretninger - konkurencer - en stort udvalg af butikker - bemærk: utroligt mange potientielle kunder/partnere.

Sitet skal bygges op med en startside som er yderst simpel - kun sætter shoppingdelen i fokus og gør de etablerede butikker så åbenlyse som muligt.
Der kunne forefindes undermenuer med fx. modetøj - kosmetik - osv. Bemærk mange vil også have glæde af vores site udelukkende til at profilere sig selv ( på grund af det faktum at det er utroligt svært at sælge fx tøj over internettet. )

Når surferen har valgt en butik, ændrer sitet sig fuldstændigt. Nu foregår det hele på kundens præmisser - både med hensyn til design og varerudvalg - vores site skal imidlertid være repræsenteret ved en lille icon bjælke i den ene side - med de grundlæggende navigeringsværktøjer.

Med denne måde at gøre det på, betyder det også at allerede etablerede e-handler har interesse i vores site, de kan måske have et site kørende sideløbende på deres i forvejen registrerede domæne.

Der er utroligt mange muligheder i et sådant projekt. Det er umuligt at sige endnu hvordan et endligt site vil blive produceret.

Jeg søger systemudviklere, designere og andre som har interesse.
Jeg gør opmærksom på at alt skal forgå dybt proffesionelt og ambisiøst.
Interesserede skal være villige til at gøre det til et fuldtidsjob.
Alle der er med fra starten bliver selvfølgelige partnere.

Startkapital vil kunne fremskaffes .. Bemærk små midler - ingen investorer.

Firmaet skal startes som I/S baseret virksomhed ( solidarisk hæftning )

De venligste hilsner

Martin
Avatar billede darkman Nybegynder
23. april 2001 - 21:26 #1
Jeg vil godt lige præciserer nogle af emnerne :

Indkøbskurv :  En fælles og ens kurv for alle forretninger -- dette betyder : Kunden behøver kun at bestille en gang selvom der bliver handlet i flere butikker.  Indkøbskurven skal findes i icon-bjælken som jeg har beskrevet.

Ingen søgemoduler : Der skal ikke forfindes søgemoduler eller såkaldte prissammenligninger som det sker på fx. edbpriser.dk
Konkurrence skal ske ved reklamering samt tilbud på indgangssiden.

Mvh.
Martin
Avatar billede gnu Nybegynder
23. april 2001 - 21:30 #2
Fantistisk ide, men inden du retter henvendelse til kunder m. fl., bør du nok lige køre dine tekster gennem ABC-stavekontrol:

...Vores site vil tilbude en indbøbskurv for alle forretninger - håndtering af ordrer ...

- har lavet koncept til lign. projekt som projektleder/programmør -hvor kan du kontaktes?!?
Avatar billede bbs Nybegynder
23. april 2001 - 21:30 #3
Godt Projekt!

Jeg vil gerne Hoste dit projekt, mod reklame på sitet!
Avatar billede darkman Nybegynder
23. april 2001 - 21:42 #4
Undskylder ydmygt stavefejlene.

Kontakt Martinn@vejen-net.dk  ( ja , med 2 nn *s*)

Alle henvendelser bliver besvaret.

Bemærk: Jeg har en ingen erfaring i systemudvikling eller programmering, og håber ikke dette faktum er et problem.

Med venlig hilsen
Martin
Avatar billede theportal Nybegynder
23. april 2001 - 23:12 #5
du kan evt. kontatke nicolai@theportal.dk hvis du vil have nogle gode råd om dot dekå startups, projektmanagement, system (backend) opbygning eller system udvikling (mest på ms platform) da det er det jeg arbejder mest med!
Avatar billede bbs Nybegynder
24. april 2001 - 16:10 #6
Bjorn.B@mail1.stofanet.dk, hvis jeg skal hoste jer.....
Avatar billede darkman Nybegynder
24. april 2001 - 20:46 #7
Jeg ved ikke om jeg præciseret mig godt nok, men jeg leder efter personer som har interesse i projektet og har lyst til at følge ideen op i samarbejde med mig. Som sagt er mine evner inden for programmering og systemudvikling desværre for små til et så opfattende projekt.
Så jeg leder efter programmøre og designere der ligesom mig synes projektet er holdbart.
Når vi først har sammensat et team, kan vi udvikle konceptet og søge efter investore osv.

Håber I kontakter mig folkens - for det er sgu da en god ide - ik?

Med venlig hilsen

Martin
Avatar billede darkman Nybegynder
24. april 2001 - 20:48 #8
Undskylder igen de banale tastefejl.
Avatar billede da_nigga Nybegynder
24. april 2001 - 21:58 #9
Hvis du skal bruge ASP vil jeg godt melde mig... :o)
Avatar billede darkman Nybegynder
24. april 2001 - 22:14 #10
Kan du ikke kontakte mig per email, og skrive lidt om hvad du kan osv.
Martinn@vejen-net.dk

Takker
Avatar billede nickti92 Nybegynder
25. april 2001 - 07:58 #11
Smid en mail til mig.... ideen lyder interessant.
martin@forsent.dk
Avatar billede thomasrba Nybegynder
02. maj 2001 - 15:59 #12
Ja, men her har vi jo igen noget som er lavet før:

http://shopping.jubii.dk/
http://shopping.ofir.dk

Og der er sikkert også andre.

Hvorfor ikke finde på noget HELT nyt i stedet?
Det er der flere penge i.

Mvh
Thomas
Avatar billede rezire Nybegynder
13. juni 2001 - 11:49 #13
ofir og jubii sucks

ideen er vild og god

eksaisterer dette samarbejde som et storcenter i forvejen
Avatar billede rezire Nybegynder
13. juni 2001 - 11:50 #14
sorry eksisterer
Avatar billede agony Nybegynder
14. juni 2001 - 00:13 #15
det er vist ret svært at finde på noget som andre ikke allerede har udviklet. Men jeg syns din ide er ganske god.
Avatar billede adloft Nybegynder
14. juni 2001 - 14:31 #16
Et nyt Kåncept kunne være at læse korrektur på erhvervssider - 75,- kr. pr satavefejl? det ville være indbringende.
Avatar billede smith Nybegynder
18. juni 2001 - 22:55 #17
hejsa
jeg går med samme idé!
Jeg er selv rimelig hardcore programmør indenfor de førende www sprog såsom asp, php, xml
og jeg har en kammerat/ kollega som er kanon til grafik delen! så jeg tror helt sikkert vi kan finde ud af noget sammen!
Du kan kontakte mig på rico@privat.dk
ser frem til og høre fra dig
Avatar billede bbs Nybegynder
19. juni 2001 - 17:46 #18
smith->
Jeg har da også nogle gode projekter, jeg gerne vil ha\' hjælp til, af dig og din ven.

Kontakt mig venligst via:

Mail: Bjorn.B@mail1.stofanet.dk
ICQ: 92821474
MSN: bbs1987@hotmail.com
Avatar billede rejx Nybegynder
23. juni 2001 - 23:51 #19
Det ville egentligt være lidt dejligt med lidt response på den email, jeg har sendt dig. Men okay, det viser måske også lidt om hvor seriøst projektet er! Hvis du ikke engang kan skrive tilbage, uanset om det er afslag eller noget andet!