Avatar billede Slettet bruger
07. november 1999 - 21:30 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Kan en folder vises som CD-ROM?

Hejsa!
jeg har et problem med at køre et spil fra CD. Det går simpelthen for langsomt. Jeg vilderfor gerne køre det fra harddisken. Jeg har dog konstateret, at spillet checker om det er en CD det køres fra. Findes der et share- eller allerhelst freeware program der kan få en folder til at emulere en CD-ROM ? For god ordens skyld: Det drejer sig om et fuldt lovligt Pixeline spil til min datter. Hun har bare ikke tålmodighed til at vente på at CD'en spinner op mellem hver scene!
100 points for en god henvisning eller anden løsning!
Avatar billede spacey Nybegynder
07. november 1999 - 21:43 #1
Paulsen..
Du kan bruge programmet cd-copier, gamers edition.

Da jeg ikke vil gøre dette til et warezboard, så skriv til mig, og jeg fortæller hvor det kan downloades.

spacey_the_hacker@yahoo.com
Avatar billede Slettet bruger
07. november 1999 - 21:48 #2
Jeg skriver og venter!
:-) paulsen
Avatar billede Slettet bruger
07. november 1999 - 22:06 #3
Den site Spacey henviste til kan jeg ikke komme ind på. Samtidig tror jeg det en "pirat"-site. (>>spacey: Har jeg ret?) Har i mellemtiden fundet den originale site for cd-copier: http://www.imsisoft.com/cdgamer/index.html
Det er et kommercielt program der kan downloades for $29,95

Der er stadig 100 point til den der kan henvise til en freeware løsning

:-) paulsen
Avatar billede procat Nybegynder
08. november 1999 - 09:09 #4
Jeg mener at jeg har set et freeware program kaldet cd2dir (eller sådan noget). Jeg vil kigge efter det når jeg kommer hjem til min egen computer.

Så send lige en mail til:
Allan_Knudsen@skolekom.dk
Avatar billede lowrider Nybegynder
08. november 1999 - 11:14 #5
Jeg brugte engang et lille program, der hed(der) fakecd. Et lille DOS program, der udførte sit job.

Jeg kan ikke huske, hvor jeg fandt, men det kan være du er heldig...
Avatar billede koep Nybegynder
08. november 1999 - 12:30 #6
Du kan også bruge programmet VirtualCD

Hvis jeg finder en download adresse skriver jeg den her, men du kan jo også selv prøve at finde den på nettet.
F.eks. http://www.download.com/ jeg ved ikke om den ligger der. Men prøv!!

Det skal dog lige pointeres at ligegyldigt hvilken program du bruger til det, så mener jeg ikke det er lovligt i Danmark.
Avatar billede procat Nybegynder
08. november 1999 - 14:01 #7
Jeg tror faktisk at lowrider har ret, det var vist det program, jeg har. Send en mail, hvis du vil ha det.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 1999 - 17:20 #8
Det er lykkedes lowrider og procat i fællesskab at nå frem til en brugbar løsning. I deler hermed pointene!
>>Koep: ..jeg HAR prøvet download.com m.fl....det er bare ikke til at finde noget man ikke ved hvad hedder. tak for hjælpen anyway.
:-) paulsen