Avatar billede steelman Novice
06. december 2005 - 11:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Findes der freeware ghost-programmer?

??
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. december 2005 - 12:15 #1
En linux maskine med kommandoen dd kan meget af det samme men noget mere besværligt
Avatar billede steelman Novice
06. december 2005 - 12:18 #2
Ups... glemte at skrive at det skal være til Xin XP :-/
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. december 2005 - 12:20 #3
buffer>> Du skal nok have lidt mere beskrivelse og eventuelt anbefale en live version af linux, før steelman hopper på den!
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. december 2005 - 12:27 #4
Det havde jeg på fornemmelsen, derfor lagde jeg en kommentar
Avatar billede pingvinn Nybegynder
06. december 2005 - 13:52 #5
det eneste jeg lige kan se: http://www.runtime.org/dixml.htm
Avatar billede halifax Nybegynder
06. december 2005 - 13:54 #6
Mon ikke DriveImahe XML skulle være en mulighed

"Image and Backup logical Drives and Partitions"

DriveImage XML is an easy to use and reliable program for imaging and backing up partitions and logical drives.

The program allows you to:

Backup logical drives and partitions to image files
Browse these images, view and extract files
Restore these images to the same or a different drive
Copy directly from drive to drive

http://www.runtime.org/dixml.htm
Avatar billede halifax Nybegynder
06. december 2005 - 13:56 #7
Freeware disk image til XP på
http://www.freeware.org.uk/disk.htm

DrvImagerXP og/eller
DrvClonerXP
Avatar billede steelman Novice
06. december 2005 - 16:58 #8
har nogen af jer erfaringer med de programmer?
Avatar billede halifax Nybegynder
07. december 2005 - 03:22 #9
Har ikke erfaring med nogen af dem. Har Winimage og Norton Ghost, der ikke er freeware.

www.runtime.org er nok mest kendt for deres kvalitetsprogram til data recovery, GetDataBack for NTFS eler FAT32.
Mon ikke deres freeware også er ok.
Avatar billede off-line Nybegynder
07. december 2005 - 16:48 #10
Et mini program på 1.36MB og en selvlavet bootdisk. Det turde jeg ikke være afhængig af,
i en situation hvor windows går ned, eller er ødelagt af virus. Med mindre, nogen
som f.eks de andre herrer her på spørgsmålet, havde haft personlig, positiv erfaring
med program og bootdisk. Så hellere bruge penge på f.eks. Norton Ghost eller Acronis
True image. Det er jo et engang beløb, for selv om der kommer nye versioner, behøver
man hverken at købe eller opdatere.
Avatar billede steelman Novice
04. maj 2006 - 18:45 #11
lukker - smider I nogle svar?
Avatar billede halifax Nybegynder
05. maj 2006 - 00:25 #12
Ja, et lille svar kun.  :)