Avatar billede pixy Nybegynder
06. december 2005 - 10:40 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan indæstter jeg " som værdi i en XML attribut ?

Hej eksperter

Jeg er stødt ind i et formaterings- eller format problem.
Jeg har en XML attribute der ud sådan her:

<TextQualifier value="" />

I min value vil jeg gerne indsætte tegnet ", men det går galt når jeg prøver at læse min XML fil.
Jeg læser XML'en fra et C# program, som normalt benytter \" for at wrappe tegnet, men det virker heller ikke.

Er der nogen der kan forklare mig XML syntaksen for at wrappe "
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2005 - 10:50 #1
Du skal bruge &quot; - altså: <TextQualifier value="&quot;" /> ELLER bruge apostroffer til attributten: <TextQualifier='"' />

Jeg foretrækker den første, da den er sværere at læse forkert.

/CS
Avatar billede pixy Nybegynder
06. december 2005 - 10:56 #2
Tak ! =)