Avatar billede narkohaj Novice
05. december 2005 - 21:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

spy axe selvinstalleret kaka

et sindsygt program kaldet spy axe ,har selv lagt sig på min hardisk ,og selvom jeg afstallerer det kommer det igen.udover det kommer der konstant ca 20 gange i min. en advarsel nede ved værktøjs lininen, der siger at der er virus ,og at jeg skal click here to remove virus, den er pop up kommer forklædt som en windows advarsel. fuck det er pain in the ....
jeg har kørt ad avare og spybot ,og agv virus. men det hjælper ikke jeg har prøvet andre prg. men intet hjælper.
hvad gør jeg .
Avatar billede ejvindh Ekspert
05. december 2005 - 21:24 #1
1. Hent SpyAxeFix.exe her http://noahdfear.geekstogo.com/click%20counter/click.php?id=8

2. Dobbeltklik filen, og vælg at lade programmet udpakke sig til skrivebordet. Klik start.

3. Luk alle vinduer ned, og luk også alle de kørende programmer som ligger på proceslinien ved uret.

4. Åbn mappen SpyAxeFix, og dobbeltklik MS DOS filen SpyAxeFix. Følg vejledningen på skærmen. Dit skrivebord vil forsvinde, en nedtælling vil starte, og din computer vil blive genstartet.

5. Efter genstarten åbner du mappen SpyAxeFix igen, og finder tekstfilen SpyAxe. Den kopierer du her ind, sammen med en frisk HijackThis log.
Avatar billede baqmand Nybegynder
06. december 2005 - 00:08 #2
undskyld men jeg har samme problem.. håber du lige vil se min igennem. jeg vil blive glad hvis du ogs¨å kan fortælle mig om jeg har andre vira.

SpyAxeFix © by noahdfear

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]

Command Line Process Viewer/Killer/Suspender for Windows NT/2000/XP V2.03
Copyright(C) 2002-2003 Craig.Peacock@beyondlogic.org
Killing PID 2800 'explorer.exe'

Command Line Process Viewer/Killer/Suspender for Windows NT/2000/XP V2.03
Copyright(C) 2002-2003 Craig.Peacock@beyondlogic.org
Killing PID 2936 'rundll32.exe'

svchosts.dll present

REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\SharedTaskScheduler]
"{438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1}"="Browseui preloader"
"{8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030}"="Component Categories cache daemon"

SCAN NR. 2

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 00:05:03, on 06-12-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\Agent\PQV2iSvc.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\SPEEDD~1\NOPDB.EXE
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\Agent\GhostTray.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\jusched.exe
C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\Programmer\Plextor\PlexTool.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\FlashFXP\HijackThis - new.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Norton Ghost 9.0] C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\Agent\GhostTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Norton SystemWorks] "C:\Programmer\Norton SystemWorks\cfgwiz.exe" /GUID {05858CFD-5CC4-4ceb-AAAF-CF00BF39736A} /MODE CfgWiz
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\programmer\valve\steam\steam.exe" -silent
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - Global Startup: PlexTools Professional.lnk = C:\Programmer\Plextor\PlexTool.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WRLogonNTF.dll
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: GEARSecurity - GEAR Software - C:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
O23 - Service: ISSvc (ISSVC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Ghost - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\Agent\PQV2iSvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\NPROTECT.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Speed Disk service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\SPEEDD~1\NOPDB.EXE
O23 - Service: Webroot Spy Sweeper Engine (svcWRSSSDK) - Webroot Software, Inc. - C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
06. december 2005 - 10:38 #3
Bagmand: Spyaxe er ikke længere i din log, men der er andre ting der skal fixes (CWS). Jeg kan se at du før har oprettet en tråd med problemet. Det bliver noget rod at fixe to computere i den samme tråd, så jeg vil derfor bede dig om enten at fortsætte i den tråd du allerede har gang i. Eller hvis du ikke har lyst til det, så få den lukket, og herefter oprette en ny tråd.
Avatar billede pythonen Nybegynder
06. december 2005 - 14:42 #4
jeg har lige haft spyaxe og det var noget ......  .da jeg havet fådet fjernet den var min pc .... op  .det nemmeste er at  installer windows igen
Avatar billede ejvindh Ekspert
06. december 2005 - 15:41 #5
pythonen: Spyaxe er ikke svær at fjerne. Man skal bare vide hvordan man gør.
Avatar billede baqmand Nybegynder
06. december 2005 - 18:12 #6
ok, jeg opretter en anden tråd. håber du stadig vil hjælpe
Avatar billede arkivaren Nybegynder
06. december 2005 - 23:03 #7
Jeg havde en virus ellers spyware der kom med den samme besked i dag. Desuden havde den lagt underlige genveje ind under "Foretrukne", åbnede underlige sites og havde installeret et program: SpyAxe. Jeg prøvede diverse opskrifter, bl. a. fra dette forum; men valgte til sidst blot at køre systemgendannelse fra et gendannelsespunkt fra i går. Så hvis du kører XP, så prøv det.
Avatar billede narkohaj Novice
23. februar 2006 - 19:10 #8
det hele lyder temmelig kompliceret .nu har jeg kørt det program,så må vi se om det virker.dog har spyaxe stadig sin gang på skrivebordet.så det er et heftig parasit program.
Avatar billede ejvindh Ekspert
23. februar 2006 - 19:34 #9
Jeg tror godt nok instruksionen er forældet nu. Prøv dette i stedet (og det er ikke så kompliceret som det lige ser ud. Bare tag ét skridt af gangen):

-- Hent og dobbeltklik på smitRem.exe
http://noahdfear.geekstogo.com/click%20counter/click.php?id=1
Programmet pakker sig ud til mappen smitRem.

-- Hent Ad-aware
http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm#ad-aware
Installer programmet, start det og opdater online, du skal IKKE scanne endnu.
Indstil Ad-Aware efter denne vejledning:
http://www.spywarefri.dk/manualer/adaware-manual.htm
Luk Ad-Aware igen.

-- Hent Ewido:
http://www.spywarefri.dk/downloads1/ewido-setup.exe
Installer og kør Ewido - Opdater straks efter installationen programmet (men lad være med at scanne endnu).

-- Download CleanUp! http://www.greyknight17.com/spy/CleanUp.exe og installer det. Vent med at køre det.

-- Download og gem denne scanner på skrivebordet. http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

-- Genstart i fejlsikret (tast F8 ved opstart)

-- Åbn mappen smitRem, og dobbeltklik på RunThis.bat (Følg vejledningen i vinduet.)

-- Kør en fuld scanning med Ad-Aware, fjern alt det finder.

-- Kør CleanUp: Den sletter alt hvad der er i dine Temp-mapper. Når det er færdig, sig ja til at logge af.

-- Kør en fuld scanning med Ewido. Programmet laver en lille log, som du skal kopiere herind.

-- Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende: Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende: All local drives og Scan all files. Klik på scan clean. Når scanneren er færdig med at scanne, så kopier indholdet af vinduet "Virus Log Information" herind (marker det, og tast ctrl-c)

-- Genstart og kom med en frisk Hijackthislog, samt loggen fra Ewido. Find c:\smitfiles.txt. Kopier også denne log ind.