Avatar billede biver.dk Nybegynder
23. april 2001 - 20:00 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

PHP server!!

Hej jeg har windows 2000, kan m,an gøre sådan at jeg kan se om mine php scripts virker nede på computere - så jeg ikke behøves være online hele tiden?
Og hvordan?
Avatar billede blood Nybegynder
23. april 2001 - 20:02 #1
ja du downloader php fra www.php.com også følger du vedjedningen i readme.txt filen
Avatar billede biver.dk Nybegynder
23. april 2001 - 20:09 #2
Kan du ikke give et mere præcis link?
Avatar billede blood Nybegynder
23. april 2001 - 20:17 #3
Avatar billede biver.dk Nybegynder
23. april 2001 - 20:37 #4
Jeg kan ikke rigtig finde ud af det!
Avatar billede blood Nybegynder
23. april 2001 - 20:38 #5
du må lige forklare hvad det er du ikke kan finde ud af
Avatar billede biver.dk Nybegynder
23. april 2001 - 20:42 #6
At bruge programmet!
Avatar billede blood Nybegynder
23. april 2001 - 20:46 #7
Bruge hvilket program?
Avatar billede biver.dk Nybegynder
23. april 2001 - 20:50 #8
Det du sagde jeg skulle downloade!
Avatar billede blood Nybegynder
23. april 2001 - 20:57 #9
Det jeg sage at du skulde downloade er en instalations fil som bare skal køres
Avatar billede naesbygaard Nybegynder
24. april 2001 - 09:45 #10
Nu ved jeg ikke om zend virker på 2k. Men hvis den gør er det meget let at installere!

/NbG
Avatar billede biver.dk Nybegynder
24. april 2001 - 21:06 #11
Hva skal jeg så gøre? Jeg har kørt det du sagde jeg skulle downloade og havd skal jeg så lave nu?
Avatar billede biver.dk Nybegynder
24. april 2001 - 21:06 #12
Hva skal jeg så gøre? Jeg har kørt det du sagde jeg skulle downloade og havd skal jeg så lave nu?
Avatar billede blood Nybegynder
24. april 2001 - 21:14 #13
I den mappe hvor du har instaleret php der ligger en readme fil hvor i der står hvordan du får php til at virke med iis5

- Install the DLLs as mentioned above.
- If you wish to change any defaults, copy either the php.ini-dist or
  php.ini-optimized files into your Windows directory, and rename it to
  \'php.ini\'.  You can then modify any of the directives inside it.
- Start the Microsoft Management Console (may appear as
  \'Internet Services Manager\', either in your Windows NT 4.0 Option Pack
  branch or the Control Panel->Administrative Tools under Windows 2000).
- Right click on your Web server node (will most probably appear as \'Default
  Web Server\'), and select \'Properties\'.
- If you don\'t want to perform HTTP Authentication using PHP, you can (and
  should) skip this step.  Under \'ISAPI Filters\', add a new ISAPI filter.
  Use \'PHP\' as the filter name, and supply a path to the php4isapi.dll that
  is included in the distribution.
- Under \'Home Directory\', click on the \'Configuration\' button.  Add a new
  entry to the Application Mappings;  Use the path the php4isapi.dll as the
  Executable, supply .php as the extension, leave \'Method exclusions\', blank,
  and check the Script engine checkbox.
- Stop IIS completely (you would have to stop the IIS Administration service
  for that - stopping it through the Management Console isn\'t good enough;
  You can do it by typing \'net stop iisadmin\' on a command prompt).
- Start IIS again (you can do it by typing \'net start w3svc\' on a command
  prompt).
- Put a .php file under your Web server\'s document root and check if it works!
Avatar billede blood Nybegynder
24. april 2001 - 21:15 #14
Der står også noget i install.txt

IIS 4.0+ (CGI)
1. Copy the php.ini-dist to your systemroot (the directory where you installed windows), rename it to php.ini, and
edit it to fit your needs
2. Start the Microsoft Management Console (may appear as \'Internet Services Manager\', either in your Windows NT 4.0
Option Pack branch or the Control Panel->Administrative Tools under Windows 2000).
3. Right click on your Web server node (will most probably appear as \'Default Web Server\'), and select \'Properties\'.
4. Under \'Home Directory\', click on the \'Configuration\' button. Add a new
5. entry to the Application Mappings; Use the path to php.exe as the Executable, supply .php as the extension, leave
\'Method exclusions\', blank, and check the Script engine checkbox.
6. Put a .php file under your Web server\'s document root and check if it works!
Avatar billede datix2 Nybegynder
25. april 2001 - 09:55 #15
jeg bruger xitami (www.xitami.com) med php (www.php.net) og med mysql...
xitami er efter min mening, bedre end iis, plus at installationen er 100 gange nemmere hvis bare man har lidt omtanke i pæren :)
Avatar billede biver.dk Nybegynder
25. april 2001 - 17:34 #16
det forstår jeg ikke helt, vil i ikke forklare det på dansk?
Avatar billede biver.dk Nybegynder
02. august 2002 - 18:06 #17
Når i ikke vil på dansk beholder jeg bare selv pointene...