Avatar billede palamo Nybegynder
05. december 2005 - 20:04 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ram til bærbar

Jeg har en Acer Travelmate 800 lmi.
I manualen står der at man kan opgradere den med soDIMM ram moduler og at computeren understøtter DDR-RAM. Jeg har så lige købt Kingston ValueRAM 1GB DDR II SDRAM / PC2-4200CL4 / 533 MHz, og så kan den ikke gå i ramsoklen. Det lille indhak der er i ramblokken passer ikke med det hak der sidder i soklen. Hvordan kan det være? Er DDR II ram ikke bagudkompatibel med DDR ram eller hvad. Dejlig spild af penge :-(
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. december 2005 - 20:05 #1
Nej.
Du kan ikke bruge DDR2 ram i en maskine der har DDR ram sokler
Avatar billede hottadpole Nybegynder
05. december 2005 - 21:26 #2
Du kan heller ikke benytte alm. DDR ram. Det du skal benytte er S(mall) O(utline) D(ual) I(nline) M(emory) M(odules)altså SODIMM som det står i din manual. Af skade bli'r man klog, men sjældent rig. :)