Avatar billede markskod Nybegynder
05. december 2005 - 19:20 Der er 1 kommentar

print 6 kopier med data fra Access

Hejsa Allesammen

har et excel ark, med 1 ark, der skal prints 6 og derefter skal den skifte person oplysningerne ud fra en access database også print 6 nye kopier hvorefter den skifter person oplysningerne igen osv. osv. endtil EOF af databasen ?

er ikke nogen ørn til VBA, men jeg prøver, hvis i kan sætte mig igang med nogel eksepler og nogen tips, så ville det værer dejligt :-D

Hilsen Henrik
Avatar billede supertekst Ekspert
06. december 2005 - 10:42 #1
Følgende kode indlægges i VBA-projektet for Ark1:
Opret evt en knap, der aktivere denne kode
Database forventes at ligge i samme mappe som regnearket.

- - - - - - - - - - - - - - - - -
Dim sti, db, tabel
Sub StartUdskrivning()
    sti = ActiveWorkbook.Path                      'sættes stien til excel-filen
    If Right(sti, 1) <> "\" Then
        sti = sti + "\"
    End If

    Set db = OpenDatabase(sti + "DB1.mdb")        'åbner databasen DB1
    Set tabel = db.OpenRecordset("modtager")      'åbner tabellen med modtagerne

    For f = 1 To tabel.RecordCount                'læser tabellen igennem
        With tabel
            udskriv .Fields(1)                    'modtager er i felt 1 - 1. felt=0
            .MoveNext
        End With
    Next f

    tabel.Close                                    'lukker tabel & DB
    db.Close
End Sub
Sub udskriv(modtagerNavn)
    ActiveSheet.Cells(1, 1) = modtagerNavn        'indsætter modtagernavni celle A1
    ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=6, Collate:=True
End Sub

MVH
Supertekst