Avatar billede fritter25 Nybegynder
05. december 2005 - 18:33 Der er 13 kommentarer

Ny PC genstarter konstant.

Hejsa.

Jeg har lige samlet en ny PC, som har nogle problemer.

Hver gang jeg tænder den, så når den lige til Windows logoet og enten fryser den, ellers så genstarter den bare. Derefter kan jeg så godt komme ind i den.
Jeg har kørt en memtest og den fandt en fejl på en af mine klodser. Den har jeg selvfølgelig af monteret, men problemet er der stadig.
Ifølge ASUS Probe, så er min CPU mellem 25-30 grader varm og mit MB er 30 grader.
Har monteret en ny køler fra Coolermaster, som trak Temp et par grader ned.

Mine Specs er:

ASUS P5GD1-VM (mATX)
P4 640 3,2Ghz
1 GB DDR Ram
Chieftec Kabinet 300W.
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. december 2005 - 19:07 #1
Start i fejlsikret og kør en chkdsk.
Avatar billede fritter25 Nybegynder
05. december 2005 - 19:10 #2
Det kunne jeg selvfølgelig gøre. Den har lige genstartet igen, mens jeg sad og logge på vores firma's terminal server. Jeg havde lige indtastet Brugernavn og password, og den genstartede bare uden nogen fejlmeddelelse.
Til de specs jeg har nævnt, kan jeg da lige tilføje, at det er et LG775 chipset + en 300 MB SATA Harddisk.
Avatar billede fritter25 Nybegynder
05. december 2005 - 19:12 #3
Jeg havde ellers slået fra, at den bare skal genstarte ved fejl!
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. december 2005 - 19:22 #4
Du har firewall og antivirus aktiveret??
Avatar billede fritter25 Nybegynder
05. december 2005 - 19:26 #5
Jeg har en hardware firewall og antivirus + den er total opdateret fra Microsoft. SKal dog lige nævnes at det er en SBS 2003, men det gør jo ingen forskel.
Troede måske at det var min PSU som var for lille, men 300W burde kunne trække dette! Det er denne jeg bruger:

http://www.chieftec.de/?page=products_big&id=241&k_id=4&language=uk
Avatar billede fritter25 Nybegynder
05. december 2005 - 19:27 #6
Kører lige pt programmet Burn-in-test og den har indtil videre fundet 54 errors på 2D grafik. Tvivler dog på at det er det, som er problemet.
Tror heller ikke at det er software, men et hardware problem.......men hvilket?
Avatar billede jvnega Nybegynder
05. december 2005 - 19:56 #7
Måske er du så uheldig du har fået et bundkort med fejl :(
Men du har tjekket den ram blok du har i nu ikke?

Hvad med drivers og så videre? De nyeste eller standard driverne der fulgte med?
Avatar billede fritter25 Nybegynder
05. december 2005 - 20:21 #8
Jeg startede med standard drivere og har opgraderet til de nyeste. Er også ude i at det kunne være bundkortet. Den klods jeg har I har jeg testet med Memtest. Kunne det evt være CPU'en?
Avatar billede jvnega Nybegynder
05. december 2005 - 20:32 #9
Det kunne det godt, det er dog meget sjældent der er fejl på helt ny Intel CPU'er!
Der er ikke nogle programmer, så vidt jeg ved, der kan teste CPU'er, som kan gøre det inden for en overskuelig tidsperiode. Det tager et par dage.
Så mit umiddelbare skud ville gå på bundkortet...
Dog er der desværre ikke noget program til at teste bundkort med så vidt jeg ved, så det må tilbage til forhandleren, til ombytning, eller RMA.
Avatar billede fritter25 Nybegynder
05. december 2005 - 20:46 #10
Fik lige en Stop 0x0000000A or IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL efter en genstart hvor den startede med at lave en chekdisk. Da den var færdig med det, kom fejlen. Slukkede computeren og genstartede igen. Her kom den fint op!
Avatar billede jvnega Nybegynder
05. december 2005 - 21:01 #11
Det kan kun være en hardware fejl så, du skriver den finder fejl på 2D grafik, så må det altså være bundkortet!
Avatar billede fritter25 Nybegynder
04. januar 2006 - 20:50 #12
Det viste sig at være bundkortet. Nu har jeg købt et nyt (Gad ikke vente 4 uger mens Asus reparerer det)

Hvis jvnega smider et svar, får han nogle point
Avatar billede jvnega Nybegynder
04. januar 2006 - 21:05 #13
Svar :)

Smid det til reperation alligevel, så kan du jo sælge det igen, når det kommer tilbage, da du sandsynligvis får et nyt! Det kan da dække lidt ind, især i denne tid :)