Avatar billede kapper_det_er_mig Nybegynder
05. december 2005 - 15:06 Der er 7 kommentarer

Computeren vil ikke boote

Hej

En af mine venner har et problem med hans computer.
Den tænder men den vil ikke boote. Når man tænder melder den bare sort skærm, dog kan man høre at hardisken køre.
Problemmet opstod da min ven fjernede hans ram og satte dem i igen.

Hvordan får vi maskinen op at kører?

MVH
Kasper og Jarle
Avatar billede nva Praktikant
05. december 2005 - 15:13 #1
giver den nogen bip-lyde ifm opstarten?
Avatar billede darth-domino Nybegynder
05. december 2005 - 15:15 #2
Hmm... kunne godt lyde som at det er bundkortet der er gået sig en tur!

Harddiskene kører altid bare de får strøm!

I kunne prøve at sætte andet grafikkort i den...
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. december 2005 - 15:22 #3
Når man fjerner RAM, så skal strømmen være fjernet fra stgrømforsyningen, ellers risikerer man ovennævnte problem.

Du kan prøve med en anden stang RAM.

Det kan også være, at der er forskubbet noget der sidder i bundkortet, Grafikkortet f.eks.
Avatar billede kapper_det_er_mig Nybegynder
06. december 2005 - 12:18 #4
Nej. den siger ikke en lyd når den starter. Det med graffikortet fungerede heller ikke, den viste bare sort skærm.
Vi har også prøvet med en anden stang ram, det fungere heller ikke.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. december 2005 - 15:18 #5
Tag et grundigt kik inde i maskinen, og se om alle stik, kort og alt hvad der er stukket i bundkortet, diske og drev sidder rigtig.
Du kan også slukke for strømmen til maskinen, og en af gangen, tager du stik og kort ud, og sætter det i igen inden du går videre til næste stik, kort.
Når der har været rodet ved RAM, så kan man let komme til at forskubbe noget.
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. december 2005 - 12:05 #6
Er du kommet videre ?
Avatar billede kapper_det_er_mig Nybegynder
22. december 2005 - 10:36 #7
Nej.. Lige nu står computeren hjemme ved nogle af hans venner, der også ved en del.