Avatar billede 110777 Nybegynder
05. december 2005 - 12:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Deling og sikkerhed

Jeg har 2 PC'er som er i samme workgroup, jeg har fjernet simple file sharing og prøver at sætte sikkerhed på diverse shares, men det giver mig nogle problemer, jeg har nogle drev som kun jeg skal have adgang til, men fra begge pc'er, hvis jeg sætter sådan at kun administratorer har adgang, virker det kun for den lokale administrator, ikke for administratoren for den anden pc, og jeg kan ikke oprette administratoren fra den anden pc på den modsatte pc, for under location er der kun den lokale pc, ikke begge pcer i workgruppen, jeg ville sagtens kunne gøre det i et domæne, men jeg nægter at tro man ikke kan sætte den slags sikkerhed i en workgroup, så med lidt held er der nogen derude der har en løsning.
Avatar billede kenp Novice
05. december 2005 - 13:31 #1
Du opretter da bare den anden administrator på den anden computer.
Avatar billede cejstrup Nybegynder
05. december 2005 - 20:37 #2
For at man kan dele tildele adgang for resourcer mellem PC'er i en arbejdsgruppe, skal man oprette bruger-konti med samme brugernavn og password på de i arbejdsgruppen tilhørende PC'er.
Med andre ord: PC-1 kan have 2 brugere (bruger1 og bruger2) med samme password som deres brugernavn. PC-2 skal således også have 2 brugere (bruger1 og bruger2) oprettet med samme password som deres brugernavn for at disse brugere kan få adgang til resourcer på de respektive PC'er.
Avatar billede 110777 Nybegynder
06. december 2005 - 11:46 #3
Hmm, da jeg altid logger ind med administrator, som har samme PW på begge pcer, hvordan kan det så være at det ikke virker?
Jeg har lavet en nødløsning, der hedder at jeg har shared de personlige drev med $, og efter lidt test, mener jeg det giver den opsætning jeg ønsker, men bare ikke helt på den måde jeg vil have det, hvis jeg connecter til drevet med \\ipadresse så kan jeg ikke få adgang til folderen, (dette er INDEN jeg laver det til et $-share) men hvis jeg connecter til drev#$ så kan jeg godt rode rundt i det som jeg ønsker, og jeg har sat de rettigheder, som der burde kunne bruges.

Med hensyn til at oprette adminstratoren fra det modsatte pc giver det et problem der hedder, administrator bruger hedder pcnavn\administrator, og jeg kan ikke få oprettet modsattepcnavn\administrator, fordi under location er der kun den pc jeg sidder på, ikke den anden, så derfor kan jeg ikke få det at fungerer med at oprette en bruger fra den anden pc. jeg har prøvet fra at skrive modsattepcnavn\adminstrator i bruger feltet, men det giver fejl.
Avatar billede kenp Novice
06. december 2005 - 12:34 #4
hvis du har oprettet dem emd ensbrugernavn og password (helt ens) så vil du slet ikke blive spurgt om brugernavn /password. så du har ikke oprettet dem ens.