Avatar billede blim Nybegynder
05. december 2005 - 02:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bestemt MAC adresse skal have bestemt IP adresse på routeren

Hej,
Jeg ved dette kan lade sig gøre da jeg har gjort det før, men ka ik huske i hvilken fil det skal skrives ind eller hvad der skal stå :)

jeg vil gerne have lidt styr på hvem der er online i øjeblikket, har DHCP sat til, og vil gerne have at f.eks. personen med Mac adresse : 00:00:00:14:5s:e0:f8 (eksempel) skal have ip adressen 192.168.1.10

hvordan gør jeg det? :)
Avatar billede langbein Nybegynder
05. december 2005 - 07:13 #1
Har ikke testet men det ser ut som om det er en oppskrift her:
http://www.yolinux.com/TUTORIALS/DHCP-Server.html
Avatar billede langbein Nybegynder
05. december 2005 - 07:14 #2
host laser-printer-lex1 {
                hardware ethernet 08:00:2b:4c:a3:82;
                fixed-address 192.168.1.120;
        }
Avatar billede blim Nybegynder
05. december 2005 - 07:45 #3
er du klar over hvor lang tid jeg har brugt på at finde den side igen? :D
Jeg lagde det ind som bookmark inden jeg slettede min server og startede forfra, også mistede jeg den! Har forsøgt i over en måned!

Tusind tusind tak :D
Avatar billede langbein Nybegynder
06. december 2005 - 09:10 #4
Takk selv, da har du laget testingen for meg :-)