Avatar billede gamer05 Nybegynder
05. december 2005 - 01:10 Der er 31 kommentarer

Pc gernstarter efter 30mins

Min PC genstarter hver halve time, jeg er ved at blive rimelig træt af det.

Computeren blev genstartet efter en fejlkontrol. Fejlkontrollen var: 0x1000008e (0xc0000005, 0x85dac07a, 0xb9a70b5c, 0x00000000). Et dump blev gemt i : C:\WINDOWS\Minidump\Mini120505-01.dmp.

Enheden Root\LEGACY_SERGPC\0000 forsvandt fra systemet uden først at være forberedt til fjernelse.

siger det jer noget.
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. december 2005 - 01:38 #1
Genstart computeren, og under start trykker du på F8, og der kommer en menu frem. Her vælger du "Deaktiver automatisk genstart ved systemfejl".

Den vil så ikke genstarte, men komme med en blå skærm, som fortæller om hvad, og hvor der skete en fejl. Skriv her hvad den siger.

Er det den samme fejl den raportere hver gang ?
Avatar billede gamer05 Nybegynder
05. december 2005 - 01:39 #2
prøver lige.
Avatar billede gamer05 Nybegynder
05. december 2005 - 01:43 #3
jeg genstarter og trykker på f8, men det enste der popper op er en liste over om jeg vil køre windows fejlsikret og alt det der.
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. december 2005 - 01:51 #4
Der plejer at være ete stykke nede på listen.

Er den der ikke, så starter du bare maskinen op, og Højre klikker på denne computer og vælger egenskaber. Vælg advanceret. Under Start og genoprettelse trukker du på Indstillinger. Under system fejl, skal der stå "Genstart automatisk", og der fjerner du fluebenet. Tryk Ok. Tryk OK.
Du har nu deaktiveret automatisk genstart ved systemfejl.
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. december 2005 - 01:52 #5
Hvad laver du på maskinen, når den genstarter ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. december 2005 - 01:53 #6
Har du installeret XP SP2?
Avatar billede gamer05 Nybegynder
05. december 2005 - 01:53 #7
nope, har ikke nogen SPs inde.

er det en fejl :D
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. december 2005 - 01:58 #8
Både ja og nej, men opdater ikke endnu.

Du fik deaktiveret sutomatisk genstart ?

Hvad laver du på maskinen, når den genstarter ?
Avatar billede gamer05 Nybegynder
05. december 2005 - 02:00 #9
jeg kunne ikke deaktivere auto genstart fordi jeg fik ikke denne funktion frem :S

jeg sidder bare og arbejder med et par ting, jeg har 8 hjemmesider åbne i avant browser, sidder på mIRC, hører musik.
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. december 2005 - 02:01 #10
Heller ikke gennem egenskaber for denne computer ?
Avatar billede gamer05 Nybegynder
05. december 2005 - 02:02 #11
aah jo fandt det. men nu skal jeg vente til pcen genstarter
Avatar billede gamer05 Nybegynder
05. december 2005 - 02:03 #12
jeg skal i seng nu, så jeg tjecker det her imorgen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. december 2005 - 02:09 #13
Ok, men det kan være RAM, Varme på CPU eller en tiltrængt opdatering med SP 2.
Avatar billede gamer05 Nybegynder
05. december 2005 - 02:14 #14
ok den lavede lige blå skærm,

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

det var hvad den skrev.
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. december 2005 - 02:15 #15
Kommer der en blå skærm, så skriver du hvad den skriver her. I mellemtiden, kan du tage en kik inde i maskinen, og se til, at køleren på din CPu kører rundt, og at selve kølegrillen ikke er fyldt med nullermænd.

Derefter ville jeg nok tage en opdatering med SP 2, og alle andre af microsofta anbefalede opdateringer.

Laver den stadig knuder, såå ville jeg prøve med kun 1 RAM klods i maskinen. Har du kun 1 klods, så skal du ud at låne en klods, som passer til dit bundkort, og prøve at køre med denne.

Laver den stadig knuder, så tager vi den derfra.
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. december 2005 - 02:16 #16
Ok, så hælder jeg nok mest til en RAM fejl, så du må igang med at køre med kun 1 klods af gangen. Har du 2 klodser, så prøver du også at køre med kun den anden klods.
Avatar billede gamer05 Nybegynder
05. december 2005 - 02:21 #17
jeg har en
PC 3200 512MB kingston
PC 2700 512MB noget anden i

kan det være derfor ? den er først begyndt her for 2 ugers tid siden da jeg formaterede og har kørt med de ram i to måneder.
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. december 2005 - 02:42 #18
Muligvis, men prøv dig frem med 1 RAM klods.

Du bør også ved lejlighed opdatere dit XP med SP2 og evt. andre opdateringer fra microsoft.
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2005 - 07:16 #19
jeg vil nu også gætte på ramfejl...
du jan hente et program til at teste ram her : http://memtest86.com/
Avatar billede hcma Novice
05. december 2005 - 13:07 #20
er der tilsluttet nogle enheder fra Creative ?
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=310740
Avatar billede gamer05 Nybegynder
06. december 2005 - 09:50 #21
jeg har prøvet det med ram, og de virker som de skal, genstarter stadig selvom jeg kun bruger en ram blok.

og nej jeg har ikke noget creative tilsluttet.

da den genstartede viste den en ny fejl noget meden NO_PAGE et eller andet, jeg skriver den når jeg kommer hjem fra arbejde senere.
Avatar billede hcma Novice
06. december 2005 - 09:59 #23
har selv et par gange oplevet denne fejl, og jeg har mistanke til mit kabelmodem, uden at være sikker, men har prøvet alt andet. Der har i mit område været meget kabelarbejde (Stofanet) og dermed falske signaler/impulser (tror jeg)
Avatar billede gamer05 Nybegynder
06. december 2005 - 10:26 #24
http://www.microsoft.com/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/Default.asp?url=/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/prmd_stp_swhw.asp

er der et program der kan søge efter dårlige drivere på ens pc?
det kan også godt være at den nye Nvidia driver ikke virker så godt uden nogle SPs.
jeg er sikker på det ikke har noget med nettet at gøre.
Avatar billede gamer05 Nybegynder
06. december 2005 - 13:41 #25
den skrev PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
Avatar billede hcma Novice
06. december 2005 - 14:12 #26
som jeg skrev: 06/12-2005 09:56:48  ;o)
Avatar billede gamer05 Nybegynder
06. december 2005 - 16:14 #27
eh nej din skriver    NTFS_FILE_SYSTEM    det er ikke det samme
Avatar billede gamer05 Nybegynder
06. december 2005 - 16:16 #28
men, var der et program der kunne scanne efter dårlige drivere eller noget andet på end PC.
Avatar billede gamer05 Nybegynder
06. december 2005 - 17:07 #30
det er såmænd ligemeget jeg er ikke helt håbløst væk, men hvordan skal jeg fikse det der prob hvis det stadigvæl går galt når jeg har opdateret og instaleret SPs
Avatar billede hcma Novice
06. december 2005 - 17:11 #31
jeg er på herrens mark og fandt aldrig ud af hvorfor min gjorde det samme, og nu er det langt tid siden den har gjort det, så jeg håber det var en forbigående fejl (eller også var det modem/kabelproblemer)