Avatar billede deller Nybegynder
05. december 2005 - 00:01 Der er 16 kommentarer

iTunes fjerner subwoofer-effekt fra m4p-filer afspillet i Winamp

Jeg synes egentlig, at iTunes er et fint program, da det er pænt nemt at købe noget musik og så afspille det i Winamp med et fint lille plug-in.

Men så var det jo lige, at jeg bestilte en iPod Nano tidligere i dag, og tænkte at det nok var tid at opgradere iTunes-programmet, som det jo har plaget mig om at gøre i flere måneder nu.

Det var dælme ikke en god idé! Nu er subwoofer-understøttelsen, eller hvad vi nu skal kalde det, totalt fjernet fra sangene købt via iTunes når de afspilles i Winamp. Jeg er ikke for hård til alt det der med lyd, så det ville være rart med nogle forslag til hvordan jeg kan få noget bas tilbage på mine sange. Nu har jeg afinstalleret iTunes-programmet, men jeg har ikke fået min bas tilbage i m4p-filerne. Det virker dog som om, at der nu er lidt mere bas på de andre sange jeg afspiller i Winamp!

(jeg HAR prøvet at finde lydindstillgerne frem og hive lidt op og ned i subwooferstyrken. Ulig med de normale MP3-filer sker der intet med m4p-filerne)
Avatar billede boxer Nybegynder
05. december 2005 - 00:14 #1
En lille nem løsning hvis den er mulig.
Lav en systemgendannelse til punktet før du opgraderede iTunes.
Avatar billede deller Nybegynder
05. december 2005 - 00:16 #2
Prøver lige...
Avatar billede deller Nybegynder
05. december 2005 - 00:25 #3
Det var vist knapt så god en løsning. Nu ser det ud som om at vi er tilbage ved den gamle iTunes, men nu gider m4p-filerne slet ikke køre i Winamp.
Avatar billede boxer Nybegynder
05. december 2005 - 00:28 #4
Det er jeg sq ked af at høre :o/ Lidt underligt.

Vil der ske noget ved at afinstallere og geninstallere winamp?
Avatar billede deller Nybegynder
05. december 2005 - 00:30 #5
Når Winamp starter op prompter den med en besked om, at iTunes skal være installeret før plug-in'et virker. Så hvorvidt jeg afinstallerer Winamp har nok intet at sige.
Avatar billede deller Nybegynder
05. december 2005 - 00:31 #6
Kunne man ikke bare downloade en gammel iTunes et eller andet sted fra? Så vidt jeg kan se inde på Wikipedia skal jeg måske helt tilbage til version 4...
Avatar billede boxer Nybegynder
05. december 2005 - 07:32 #7
Jeg har ledt efter en ældre version af iTunes, men kan ikke finde nogen.
Avatar billede deller Nybegynder
05. december 2005 - 11:31 #8
Efter systemgendannelse ville den ikke installere iTunes (eller rettere, den lavede fejl i stedet for at køre programmet), så jeg gik tilbage til før jeg gendannede og nu ville den så gerne. Så er vi selvfølgelig bare tilbage ved starten.

Der må da være et eller andet fis man kan indstille på.
Avatar billede boxer Nybegynder
05. december 2005 - 11:59 #9
Gad vide om iTunes kan have ødelagt driveren til dit lydkort.
Har du prøvet at opdatere driveren til dette?
Avatar billede deller Nybegynder
05. december 2005 - 12:26 #10
Hmm. Jeg har vist bare sådan noget AC'97 noget fra Realtek. Det er vel ikke blevet opdateret i over hundrede år?
Avatar billede boxer Nybegynder
05. december 2005 - 13:11 #11
Er der nogen tilgængelige gennem windows update?
Avatar billede deller Nybegynder
05. december 2005 - 14:13 #12
Nej.
Avatar billede boxer Nybegynder
05. december 2005 - 14:49 #13
Nu er det jo ikke gået så godt med mine tidligere råd :o)
Men jeg ville gøre det at gå i enhedshåndtering, højreklikke på lydkortet og vælge fjern.
Genstart din PC og windows vil installere lydkortet påny. Du skal sandsynligvis ikke opdatere driveren dertil, men tag en tur til windows update alligevel.

Måske vil det også hjælpe at installere mp4 codec igen - det kan også være den der er røget.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=mp4+codec+%2B+winamp&meta=
Det kan være en fordel at afinstallere den først via tilføj/fjern programmer hvis den findes der.
Avatar billede deller Nybegynder
05. december 2005 - 15:17 #14
Det er ikke det rigtige codec du har fat i. Det jeg brugte hed "intunes" og efter afinstallation kan jeg selvfølgelig ikke finde det igen...
Avatar billede boxer Nybegynder
05. december 2005 - 15:46 #15
Ifølge det der skrives her:
http://www.free-codecs.com/download/MP4_Input_Plugin_for_Winamp.htm
burde den kunne bruges.

Så vidt jeg kan se hører den til Quicktime:
http://www.apple.com/dk/quicktime/download/win.html
Avatar billede deller Nybegynder
05. december 2005 - 16:15 #16
Ja, men det virker altså ikke.