Avatar billede herzeg Nybegynder
04. december 2005 - 00:15 Der er 14 kommentarer

HDD fejl

Comp vil ikke starte. Den skriver bare Primar master IDE-0
ER40A46A. (der må være error). "Selfølgelig" har jeg ikke buck-up
:(  men den er delt i to partition og data ligge på den anden. Har tænkt mig at sætte den i anden comp. som slave og rede data.Skal jeg gøre nogen med jumpere. Hvorden får jeg den som slave på anden comp?
P.F.T
Avatar billede off-line Nybegynder
04. december 2005 - 01:32 #1
Ja du skal flytte jumperen så den sidder som slave. Det står oven på din HD
hvordan den skal sidde. Dette er under forudsætning af, at begge HDér sidder
på samme kabel. Hvis de sidder på hvert sit, kan de begge kører som master.
Så kører de som henholdsvis primær og sekundær master, så skal du bare sørge
for, at hvis der sidder et CD/DVD drev på samme kabel, skal det være slave.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. december 2005 - 10:59 #2
Når din Harddisk kommer med en sådan fejl er det ikke sikkert at den vil starte op i en anden maskine, heller ikke som slave. Men prøv det og lad os høre hvad der sker, ellers må vi jo komme på alternativer.
Avatar billede dragonknight Juniormester
04. december 2005 - 13:02 #3
Det er meget vigtig, at du forsøger at redde data først, inden du begynder at kaste værktøjer efter disken, for at fjerne fejlen.

ER40A46A indikerer, at det er en IBM deskstar du har, og ER40A46A refererer til firmwaren på disken, og er ikke en error code.

Nu er Deskstar ikke verdens mest stabile disk, som de mange ombytninger af disken også antyder.

Men få nu reddet dine data, og  så er der helt sikker et værktøj, som kan få den op at stå igen. Er det en deskstar, som jeg mistænker det for at være, så ville jeg nok købe en ny disk.
Avatar billede off-line Nybegynder
04. december 2005 - 13:22 #4
Hvis det er en IBM, så er jeg enig med dragonknight, jeg har selv haft en af
slagsen, den holdt ikke længe.
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. december 2005 - 01:11 #5
Uha, 1. Jeg havde 4 diske i en RAID 0+1, og desuden 2 som master/slave. Der var kun 2 af diskene, som der ikke var problemer med, og dermed ikke nødvendig at skifte ud under reklamation. Det var en rigtig dårlig serie af diske.
Avatar billede herzeg Nybegynder
09. december 2005 - 23:40 #6
det viste sig at det ikke var HDD eller RAM, så det må være bundkortet. Når jeg kører i DOS så stopper tastaturet ... og  det hele opfører sig underligt og uregelmessigt ligesom at det er virus i BIOS eller sådan noget ....kan det passe?
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. december 2005 - 12:19 #7
Hvordan er du blevet bekræftet i at det ikke er disken eller RAM ?
Avatar billede herzeg Nybegynder
11. december 2005 - 21:28 #8
Har prøvet med en anden disk og ram og det hjælp ikke...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. december 2005 - 12:07 #9
Har du skiftet harddisk kablet?
Fladkabler kan let få fejl.
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. december 2005 - 18:17 #10
Kan den heller ikke Starte op på en XP installations CD.
Avatar billede off-line Nybegynder
14. december 2005 - 18:45 #11
Problemer med tastatur i dos. Hvis du har USB, løses problemet måske
med et "gammeldags" .
Avatar billede herzeg Nybegynder
15. december 2005 - 12:49 #12
vil ikke starte op fra inst. CD
hvad for et gammeldags?
Avatar billede off-line Nybegynder
15. december 2005 - 14:04 #13
ps. mus og keyboard. Altså ikke til USB.
Avatar billede herzeg Nybegynder
23. december 2005 - 23:57 #14
Har købt ny disk, men den vil ikke. Jeg kommer i Bios arbejde lidt i den og så stope den bare. Genstart, instalering af Win, måske 75% og så stope den..
Det må være bundkort eller procesor eller... og så er det jul og ferie og lortet vil ikke...