Avatar billede tiger_dk Mester
03. december 2005 - 23:54 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Støjsvag blæser til CPU

Hej Eksperter !

Jeg har lige fået en NorthQ 4775-500 Ultra Silent PSU smidt i maskine istedet for den gamle, og hold da ferie man kan mærke forskel ! Den gamle PSU var på 250 Watt mens den jeg har fået i nu er på 500 Watt, faktisk en fordobling, det er godtnok dejligt ! Men det eneste man faktisk kun kan høre nu, er blæseren på CPU'en der larmer en del ! Så vil jeg lige høre, hvorfor en skal jeg vælge, den skal være støjsvag !

Det er en Athlon XP 2600+ jeg jeg har i, mens den blæser der sidder på den nu er åbenbart en "noname" jeg kan ikke lige finde navnet på den !

Kan i hjælpe mig ?

Mvh
tiger_dk
Avatar billede tiger_dk Mester
03. december 2005 - 23:56 #1
Lige en ting, mit bundkort en socket A
Avatar billede ves Nybegynder
04. december 2005 - 10:19 #2
NorthQ 3311 Silent Ice UFO
Prisbillig og super god køler
Avatar billede tiger_dk Mester
04. december 2005 - 11:58 #3
den er meget fint, det er bare et problem den virker kun med Socket 478 og mit bundkort er socket A !
Avatar billede tbuch Juniormester
04. december 2005 - 12:05 #4
HVis du absolut ikke kan tåle støj, så er NorthQ 3311 Silent Ice UFO ikke løsningen - den er dog langt at foretrække frem for en standdard noname køler.
HVis du vil være på den helt sikker side, så kan du smide 450 kroner efter en Noiseblocker Cool Scraper SX1 CL-601 - det er den mest støjsvage køler jeg endnu har hørt
Avatar billede tbuch Juniormester
04. december 2005 - 12:06 #5
Øhh hov - mere eller mindre ubrugelig kommentar - Noiseblocker Cool Scraper SX1 CL-601 er desværre ikke til Socket A,  det må du undskylde
Avatar billede hottadpole Nybegynder
04. december 2005 - 12:50 #6
CNPS 7000B-ALCU fra Zalman kan klart anbefales. Check http://www.zalman.co.kr for evt. problemer på dit bundkort. Prisen er ca. 200 kr. og monteringen tager 10 min. max.
Avatar billede tiger_dk Mester
04. december 2005 - 13:09 #7
det vil jeg da lige tage op til overvejelse !
Avatar billede hottadpole Nybegynder
04. december 2005 - 13:48 #8
Hvis du kigger på http://www.zalman.co.kr/product/cooler/7000(AB)_462MBlist_eng.htm kan du se om der er installationsproblemer. Siden er remmelig langsommelig, men der jo også langt til Korea.
Avatar billede tiger_dk Mester
07. december 2005 - 13:38 #9
er der nogen der vil have point ?
Avatar billede tbuch Juniormester
07. december 2005 - 15:00 #10
Hvis du nu ikke overclocker kan du prøve, men hold lige øje med din temparatur den mest støjfrie løsning til prisen, som jeg kender
Du køber en prisbillig nogenlunde CPU-køler og så sådan en http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=51055 hvor du anvender 5 volt udtaget til din CPU-blæser, så bliver den nærmest lydløs og jeg tror bestemt ikke at du med din CPU vil mærke nogle alarmerende temperatur forskel

Gør det selv med min meget kompakte (mikroatx) kontor Sempron 2600+ (som stor set svarer til din CPU)som ikke en gang har en kabinetblæser - Max temp 48 - 49 grader
Avatar billede tiger_dk Mester
07. december 2005 - 15:18 #11
er der flere foruden tbuch der vil have point ?
Avatar billede tiger_dk Mester
07. december 2005 - 16:32 #12
Lige en ting, jeg spørger nok dumt, men det der overclocker, hvad betyder det endligt ?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
07. december 2005 - 16:57 #13
Det betyder at man sætter f. eks. processoren til at løre hurtigere end det den er solgt som. Det går i de fleste tilføæde godt indtil + 10%, derefter er det en hel videnskab. Hvad angår points vil jeg da gerne deltage.