Avatar billede pakken Nybegynder
03. december 2005 - 17:10 Der er 9 kommentarer

Starter ikke

Hey mates.

Jeg har lige lånt et nyt graffikkort af en ven. Jeg har netop sat det i, men nu vil pc'en ikke starte. Det sker nogen gange, hvis jeg har trukket power stikket ind og ud, at den kort reagerer på at jeg tænder, ved at blæserne lige kører et par gange rundt. Men den starter ikke.

Den startede fint med det gamle graffikkort(igår). Dog uden skærmen tændte, og dermed også grunden til jeg skiftede det ud. Og det skal nok lige nævnes, at jeg lige har pakket strømforsyningen ud af æsken idag! Jeg har haft bundkortet ude for at løfte det lidt fra kabinettet, men er sikker på det sidder rigtigt i.

De ting jeg har prøvet er:
- Skifte rammenes plads
- Tage graffikkortet ud
- Tjekket de der pin's "Power SW"
- 2 forskellige PSU'er

Håber i kan hjælpe!

Mvh Martin
Avatar billede off-line Nybegynder
03. december 2005 - 17:27 #1
Prøv at sætte grafikkortet i et andet slot. 2. prøv at tage den ene ramblok ud.
på skift. 3. tjeck strøm og kabel til monitor.
Avatar billede hldc Nybegynder
03. december 2005 - 17:33 #2
Prøv at resette bios
Avatar billede pakken Nybegynder
03. december 2005 - 18:43 #3
#1 Der er jo kun 1 AGP slot
#2 Har jeg gjort
#3 Det har da intet med pc'en at gøre?
Avatar billede off-line Nybegynder
03. december 2005 - 20:19 #4
Har det intet med PCén at gøre, hvis kablet mellem PC og monitor ikke sidder
rigtigt, eller har fejl, og at strømstikket sidder som det skal?
Og så er der jo strømstikket til bundkortet, sidder det helt til "klik" og
stikket til CPU blæseren kan sidde løst.
Avatar billede ves Nybegynder
04. december 2005 - 10:31 #5
Fjern alle indstikskort(netkort, lydkort...) og alle IDE drev. Dvs fjern alt så du kun har PSU-CPU-RAM-Bundkort-Grafikkort tilbage. Prøv så at starte maskinen. Hvis det lykkeds kan du begynde at at montere delene en efter en for at finde frem til det der er defekt. Hvis det ikke lykkeds har du 5 fejl kilder tilbage. Grafikkort og PSU har du skiftet. Prøv at fjerne en af dine RAM klodser og hvis det ikke virker så monter den igen og fjern den anden.
Umiddelbart kunne det godt tyde på at din CPU er brændt af. Hvis det er en AMD er der stor sandsynlighed for det.
Avatar billede pakken Nybegynder
04. december 2005 - 19:11 #6
Gotfred, monitoren er ikke problemet. Men problemet er, at pc'en ikke tænder. Og jeg er ret sikker på at strømkablerne er sat rigtigt i, da der jo sker en lille reaktion fra kølerne, som så efter kort tid går ud.

Og ves, hvis CPU'en er brændt af, så plejer den da at sige nogle bip-lyde, men stadig køre? - Eller er jeg helt forkert på den. Det er meget muligt det er CPU'en der er brændt af, men jeg tror ikke det har nogen konsekvens for at selv kølerne og det andet gejl ikke står og kører. Det slukker bare helt automatisk, eller begynder slet ikke. Somom at forbindelsen mellem knappen og motherboardet ikke er der. Og det er jeg sikker på den er. Det at den giver en lille reaktion nogengange underbygger jo også den teori!

Håber i vil blive ved med at spilde jeres tid på mig :/
Avatar billede off-line Nybegynder
04. december 2005 - 20:08 #7
Ja det med tiden er nu ikke et problem for mig, det er mere det, at finde på
flere forslag. Du har jo tjeckket Power osv. Jeg ville nok i en sådan situation
prøve at kortslutte strømmen til startknappen, for at sikre mig at der var strøm.
Jeg har godt nok set, det du skrev om blæseren, men alligevel.
Avatar billede pakken Nybegynder
06. december 2005 - 12:08 #8
Ingen af tingene i har forslået virker... Så det er jo bare perfekt
Avatar billede off-line Nybegynder
06. december 2005 - 13:09 #9
Så kaster jeg håndklædet, for så er der jo kun bundkortet tilbage. Du har vel
husket afstandsskruen, så intet på bundkortet rør ved kabinettet?