Avatar billede soenderhegn Nybegynder
03. december 2005 - 16:58 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Flere domæner op IIS 5.1

Har nu 1 domæne på min IIS. Min zywall2 sender alt på port 80 til IP på min webserver.
Hvordan sætter jeg op at jeg kan have 2 domæner min IIS
Skal jeg styrer det fra IIS eller er det opsætning i min zywall2 der skal styrer det?
Avatar billede renny Nybegynder
03. december 2005 - 16:59 #1
det styres i iis
Avatar billede renny Nybegynder
03. december 2005 - 17:01 #2
du opretter bare flere domæner så styrer iis det selv

iis 5,1 er det i win 2000?
Avatar billede polle007 Nybegynder
03. december 2005 - 17:02 #3
IIS 5.1 er vist XP
Den kan kun styre ét domæne
Avatar billede soenderhegn Nybegynder
03. december 2005 - 17:05 #4
Kan jeg så lave subdomæner og hvordan gør jeg det.
Avatar billede renny Nybegynder
03. december 2005 - 17:08 #5
hvis den kun kan styre 1 domæne (har aldrig brugt iis i xp) så kan du heller ikke oprette subdomæner

så skal du downloade apache og installere til at styre det
Avatar billede renny Nybegynder
03. december 2005 - 17:09 #6
du opretter et subdomæne på samme måde som et almindeligt domæne bare som xx.domæne.dk
Avatar billede soenderhegn Nybegynder
03. december 2005 - 17:15 #7
under standartwebsteder har jeg oprettet en ny mappe kaldet robotpolering men hvis jeg skriver robotpolering.soenderhegn.dk giver det samme resultat som soenderhegn.dk
Mappen fremkommer der imod hvis jeg skriver soenderhegn.dk/robotpolering.
Jeg har vist ikke helt forstået det. hvad gør jeg forkert
Avatar billede renny Nybegynder
03. december 2005 - 17:19 #8
rebotpolering.soenderhegn.dk er et subdomæne og det kan iis i win xp ikke finde ud af.
derimod kan du godt lave det som du skriver med soenderhegn.dk/robotpolering da det styres at domænet soenderhegn.dk og ikke fungerer som subdomæne
Avatar billede soenderhegn Nybegynder
03. december 2005 - 17:32 #9
hvad gør jeg så. Jeg har købt robotpolering.dk og flere andre domæner men de skal bare pege på mit firma domæne
Avatar billede soenderhegn Nybegynder
03. december 2005 - 17:34 #10
læg det som svar så får du dine velfortjente point og mange tak for hjælpen
Avatar billede renny Nybegynder
03. december 2005 - 17:38 #11
hvis dns er sat til at pege på dit ipnummer kan du lade være med at oprette noget domæne i iis, du går ind i default web site og peger på den mappe hvor domænet ligger så burde alle dem som peger på dit ipnummer virke

har ikke prøvet at gøre det i den version du har, men tror det virker
Avatar billede renny Nybegynder
03. december 2005 - 18:08 #12
håber du fik det til at virke
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2005 - 09:44 #14
- Ellers kan man også via et asp-script styre hvilke domæner der skal genkendes og så derpå redirecte til den pågældende side...

\Dan
Avatar billede soenderhegn Nybegynder
10. december 2005 - 11:42 #15
har du et eksempel på det hvor jeg eventuelt kun behøvede at rette url