Avatar billede ysseven Nybegynder
03. december 2005 - 11:06 Der er 1 kommentar

Oprette 1999

Jeg har brug for at oprette et regnskab i C5, der starter i 1999 - men vi kan bare ikke få programmet til at begynde dér...

Det er som om det ikke véd, at der var en tid før 2000.

Er der hjælp at hente her?
Avatar billede mariaf Juniormester
03. december 2005 - 20:43 #1
Er det fordi der er oprettet regnskabsperioder efter? Så er løsningen at slette alle perioder og starte med den første. Dette gøres i datamanipulation (Generelt/Periodisk), kartoteket er finperiode. Alt slettes (delete). Det er kun afgrænsningerne, der slettes, ikke posteringer. Derefter går du ind i Finans/Tilpasning - perioder og opretter fra starten af.