Avatar billede tlw Nybegynder
02. december 2005 - 14:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Klikke på fil så den selv opretter og indsætter i databasen

Jeg sidder med et lille problem. Jeg har nogle tabeller som jeg har skrevet ind i en .txt fil.
Jeg vil gerne have en fil som jeg bare kan db.klikke på også opretter den databasen og lægger de værdier ind.. jeg kan godt få det til at funke ved at åbne mysql og copy/paste indholdet ind, men det skulle gerne kunne foregå så selv lowlevel users kan finde ud af det.
Avatar billede tlw Nybegynder
04. december 2005 - 14:11 #1
Er der slet ikke nogen som ved hvordan man opretter sådan en fil? Eller har jeg ikke beskrevet mit spørgsmål godt nok?
Avatar billede sbahn Nybegynder
07. december 2005 - 23:16 #2
fra kommandolinien virker mysql -D [database] -u [user] -p <fil.txt.
Det kan vel implementeres i dit prg.sprog?
Avatar billede tlw Nybegynder
11. december 2005 - 20:04 #3
Undskyld det sene svar, men jeg kan ikke få det til at virke :( Har rodet lidt med det, men no luck

Lad os nu bare sige, at jeg vil ligge en database i root@localhost og der er ikke noget password på localhost. Min database skal så hedde fuubar
Vi kan også sige, at min mysql hedder c:\mysql og min fil hedder c:\hat.txt

Kan du så stykke et eksempel sammen?
Avatar billede tlw Nybegynder
11. december 2005 - 20:24 #4
Hey.. Jeg fik

mysql.exe mysql -u root -p <C:\hat.txt

til at virke.

Men kan man ikke lave det, så den selv finder filen?
Avatar billede tlw Nybegynder
18. august 2010 - 14:43 #5
Fik en mail om at lukke sagen, så gør jeg det.