Avatar billede twinsen Nybegynder
23. april 2001 - 16:43 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Harddisk Crash

Jeg har en harddisk der lige er crashet! Når man trænder den, så spinner den op, og begynder at klikke. Det bliver den så ved med i noget tid, hvorefter den opgiver.
Der ligger ekstemt vigtige data på den harddisk der bare skal reddes, så et hvert råd  er velkomment og belønnes stort.
Avatar billede kong7 Nybegynder
23. april 2001 - 16:45 #1
Uhaaaaaaaaaa.. den er svær.. Kan du lukke computeren... Ved ikke om du skal??
Avatar billede dipzy Nybegynder
23. april 2001 - 16:45 #2
Der er bad clusters på den harddisk
Det vil sige at den har fået \"skræmmer\" og det er der ikke noget at gøre ved

Send den til reperation - det er det ENESTE du ka gøre

-DiPZY
Avatar billede kong7 Nybegynder
23. april 2001 - 16:47 #3
Ja... tag den til reperation.. som dipzy sagde.. *S*
Avatar billede kong7 Nybegynder
23. april 2001 - 16:48 #4
.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. april 2001 - 16:50 #5
Avatar billede kurtj Nybegynder
23. april 2001 - 16:51 #6
Prøv om easyrecovery kan se filer på disken ellers er der Ibas
Avatar billede kong7 Nybegynder
23. april 2001 - 16:52 #7
hojejrup/Per_> Ja det kan man.. jeg vil nu hellere tage den til reperation.. *SS*... men det kommer and på hvad Twinsen vil... Efter min personlige menig ville jeg tage den til Reperation..
Avatar billede kurtj Nybegynder
23. april 2001 - 16:52 #8
Ups!! den skulle også med. ;)

http://www.ontrack.com/easyrecovery/
Avatar billede kong7 Nybegynder
23. april 2001 - 16:53 #9
*S*
Avatar billede kong7 Nybegynder
23. april 2001 - 16:53 #10
.
Avatar billede kong7 Nybegynder
23. april 2001 - 16:54 #11
Hmm....
Avatar billede kurtj Nybegynder
23. april 2001 - 16:55 #12
Og denne.  http://www.ibas.dk/
Avatar billede kong7 Nybegynder
23. april 2001 - 16:57 #13
kurtj_> Hvad nu hvis det ikke virker..?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. april 2001 - 17:01 #14
kong7> Hvis han har tabt harddisken på gulvet, så kan han med garanti ikke rede den mere. Hvis han ikke har tabt den på gulvet, så er et disk værktøj den eneste løsning.

/per
Avatar billede kurtj Nybegynder
23. april 2001 - 17:03 #15
Hvis Ibas ikke kan redde diskens indhold tror jeg ikke nogen kan. Det koster selvfølgelig, der må twinsen så gøre op med sig selv hvor vigtige data der er på disken.

Men easy recovery har da kunnet klare de fleste harddisk crash jeg har hørt om. Demo udgaven kan dog kun redde 5 filer, men viser hvad der kan reddes fra disken.
Avatar billede kurtj Nybegynder
23. april 2001 - 17:07 #16
Per>> Jo, det kan de sagtens hos Ibas. Hvis den bare er tabt på gulvet,har skrivehovederne ikke lavet ravage på pladernes overflade. Det er meget det værste hvis det er sket.
Avatar billede dipzy Nybegynder
23. april 2001 - 17:08 #17
Det er højest sansynligt sket når den siger klik, klik en masse gange.
Var det ihvertfald på min gamle.

- DiPZY
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2001 - 17:11 #18
Du kan prøve at smide den over som slave disk i en anden maskine og se om du kan komme på den, hvis du ikke kan ka du heller ikke komme ind på den på anden vis, og så skal den til reperation, du skal dog være opmærksom på at de til reperation kan slette alt på disken, eller hvis de ikke kan rede den give en ny, hvis den er indenfor garanti.
Avatar billede kurtj Nybegynder
23. april 2001 - 17:11 #19
twinsen>> læs det her inden du gør noget overhovedet.  http://www.ibas.dk/nyheder/case_diy.htm
Avatar billede lassebm Nybegynder
23. april 2001 - 17:19 #20
smid den over i en anden computer, og se om du kan overføre dataerne. Man kan være ufattelig heldig. Det var jeg selv, med en gammel gd der lige er gået.. Kunne ikke åbne en fil fra hd\'en men jeg kunne kopiere filerne over på en anden hd, og så virkede det fint...

GOOD LUCK (YOU NEED IT)
Avatar billede kurtj Nybegynder
23. april 2001 - 17:22 #21
Og det her er jo også ret vigtigt.

I skadesrapporten kan kunden se, hvad vi kan rekonstruere, hvor lang tid det vil tage, og hvor meget det vil koste. Kunden bestemmer så, om vi skal gå i gang med rekonstruktionen
Avatar billede kurtj Nybegynder
23. april 2001 - 17:27 #22
Og er disken fysisk defekt, er der kun Ibas eller tilsvarende der kan redde indholdet. De kan nemlig tage pladerne ud og læse dem i en speciel maskine.
Avatar billede twinsen Nybegynder
23. april 2001 - 20:37 #23
Jeg er sikker på at det er en fysisk fejl. Det er som om at nålen er røget af pladen, og prøver at komme op igen, lige når man booter den.
Hvad var det lige Ibas var? et program eller et firma? I tilfælde af sidstnævnte, hvad er så en evt. pris for en reparation af disken?

- Twinsen
Avatar billede kurtj Nybegynder
23. april 2001 - 21:22 #24
Ibas er et firma der har specialiseret sig i at redde data på crashede/brændte/druknede you name it diske.

Pris kan du kun få at vide ved at snakke med dem, da det er meget forskelligt hvor svært det er at redde folks data. De laver ikke din disk, men de kan sikkert redde dine data. Men regn med at det er rimeligt dyrt, derfor skal du overveje hvor vigtige dine filer er.
Avatar billede kurtj Nybegynder
23. april 2001 - 21:28 #25
Mistet data? Ingen grund til panik!

Ring til os på 70 22 34 00, eller kontakt en af vores virksomheder i Europa og Asien. Vi kan hjælpe dig 24 timer i døgnet 365 dage om året.

Du kan også udfylde vores formular til datarekonstruktion, og vi kontakter dig så hurtigt som muligt.
http://www.ibas.dk/hotline/dr_formular.htm
Avatar billede maniacdog Nybegynder
23. april 2001 - 22:01 #26
Bare af alm. nysgerrighed.
Hvilken disk er det?
(IBM [model], Seagate [model])
?
Avatar billede twinsen Nybegynder
24. april 2001 - 07:58 #27
Det er en 20 Gb Ibm, GV eller GN.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
24. april 2001 - 22:46 #28
Okay
Held og lykke med det.

Havde en IBM Disk, 30 GB 7200rpm 2048kb cache, etc.
(model nr. kan jeg ik lige huske)

Anyway den gik død efter ca. 48 timers drift.
Også rimlig sur røv.

Der var ALT gået tabt, når jeg genstartede computeren lød det til en læsehoved der kørte over skiven...

så, pøj pøj med det.
Avatar billede twinsen Nybegynder
30. april 2001 - 07:55 #29
Jeg tror at alt er tabt, de data er umulige at redde med mindre man smækker op med minimum 10 af de store. Jeg lukker spørgsmålet hvis der ikke er flere indvendinger.
Avatar billede kurtj Nybegynder
30. april 2001 - 13:36 #30
Tjae, hvad skal man sige. Backup Backup Backup Backup!!
Avatar billede twinsen Nybegynder
30. april 2001 - 13:54 #31
Jeg har hørt at rigtige mænd ikke tager backup.... men de græder meget.
Avatar billede kurtj Nybegynder
01. maj 2001 - 01:55 #32
Det er nemlig rigtigt!! ;)
Avatar billede twinsen Nybegynder
03. maj 2001 - 08:13 #33
hvordan lukker man et spørgsmål?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. maj 2001 - 09:13 #34
Du laver et svar.

/per
Avatar billede twinsen Nybegynder
03. maj 2001 - 09:29 #35
lukker spg.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. maj 2001 - 10:41 #36
Når du har lavet dit svar, så skal du trykke på accept knappen ud for dit eget svar.

/per
Avatar billede twinsen Nybegynder
03. maj 2001 - 10:55 #37
nååå, taks!