Avatar billede pallevad Nybegynder
02. december 2005 - 11:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Signer en Mackro ? Kører et vb-script uden at blive spurgt om ?

Hej

Jeg har en mackro i outlook 2003 der kalder et vb-script.
Den vil jeg gerne kunne kører samtidigt med at min sikkerhed
-indstillinger står til Høj.

Derfor tror jeg det kræver en signeret mackro..

Hvordan laver man en sådan ????

Hjælp Hilsen pallevad
Avatar billede kedde65 Praktikant
05. december 2005 - 20:26 #1
Du skal som det første bruge en Digital signatur, den kan bestilles ved TDC. herefter når du har fået den og den er installeret korrekt går du ind underr VBA vinduet og signerer din VBA kode. Første gang du starter Outlook herefter vil du blive spurgt om du er sikker på du vil køre VBA kode fra denne kilde. Det svarer du bare ja til, og herefter er boksen pist væk :-)

/Christian
ck@officekonsulenterne.dk
Avatar billede pallevad Nybegynder
05. december 2005 - 20:32 #2
Tak Hjælpen..

Kan du også eventuelt fortælle mig hvad forskelle på et signatur dannet med selfcert.exe fra office og et købt fra TDC ?

Med venlig hilsen
Pallevad
Avatar billede kedde65 Praktikant
05. december 2005 - 20:38 #3
Ja det er sådan set at det fra TDC er valideret med din person. Dvs. hvis du som jeg laver Officeløsninger, hvor man gerne vil bekræfte at det kommer fra det rigtige firma/person så skal man gøre det med TDC's certifikat. Da det andet ikke er valideret. Skal du blot bruge det hjemme, så kan Selfcert sagtens bruges.

Men du skulle nok alligevel overveje at få en Digital Signatur, da det efterhånden er mange steder man kan logge ind og gøre dagligdags ting med sådan en :-) Told og skat, SU, Telmore, E-Boks, det digitale posthus etc.

VH CK
Avatar billede pallevad Nybegynder
05. december 2005 - 20:47 #4
Okay. Jeg har faktisk allerede et digital signatur fra TDC som
jeg bruger til Told&skat, jeg troede bare ikke at man også kunne bruge det
i f.eks vpa projekter.

Tak også for den information..

Med venlig hilsen
Pallevad
Avatar billede kedde65 Praktikant
05. december 2005 - 20:48 #5
Du spørger bare igen :-) Hvad digital signatur angår, så er det en lille kæphest for mig :-)

/Christian
Avatar billede bufli Mester
09. juni 2010 - 21:09 #6
Hej

Jeg faldt lige over denne tråd som efterhånden er af ældre dato, men stadig relevant.

kedde65 - kan du mon sige mig hvorfor ovenstående ikke virker for mig. Jeg kommer fra excel 2003 hvor jeg ikke kunne få det til at virke, og kører nu excel 2007 hvor det heller ikke virker. Mit certifikat anses for ugyldigt af excel, selvom det er nyligt opdateret, og jeg kan logge på Skat, E-boks osv. med det.... så helt ugyldigt er det vist ikke :-)

Det ser umiddelbart ud til at certifikatet skal være installeret på PC'en for at man kan anse det for pålideligt.... og formålet for mig er, at jeg kan lave makroer i et regneark, som jeg kan sende ud til en række brugere, som en gang for alle kan anse mig som pålidelig kilde..... selvfølgeligt uden at jeg skal installere mit certifikat fra DanID (tidligere TDC certifikat) på brugernes PC.

Håber på et svar, da dette problem har drillet meget længe :-)

M.v.h.
Kenneth