Avatar billede soundwave Nybegynder
02. december 2005 - 10:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opsætning af trådløst netværk (Asus wl-330)?

Jeg har fået mig et trådløst netværkskort (Linksys Wireless-G) og et trådløst Access Point (Asus wl-330) til min bærbare computer (kører XP pro).
Problemet er at jeg ikke kan finde ud af at sætte det op. Er der nogen der kan hjælpe?

Windows kan godt finde det trådløse netværk, og oprette forbindelse til det (siger den...), men jeg kan ikke få forbindelse til AP'et og kan ikke komme på internettet.
Avatar billede caspers Nybegynder
02. december 2005 - 11:01 #1
Dit netværkskort virker sansynligvis fint.

Default IPnummeret på Asus wl-330 er 192.168.1.1, og for at kontakte det med din browser, skal du have et IPnummer 192.168.1.2-254 med netmaske 255.255.255.0.
Hvis du har egen router, er der en høj sansynlighed for at den har samme IPnummer, og du skal derfor konfigurerer den FØR du forbinder den til dit netværk.
Hvis du ikke har router, er der efter endt konfiguration ikke nogen grund til at dit AP har et offentligt IPnummer, den kan godt beholde default nummeret.

Husk at dit AP ikke har en DHCP, så det skal der være andetsteds, eller du skal bruge statisk IP nummer.

Læs om konfiguration her: http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleid=1689&page=3
Avatar billede soundwave Nybegynder
01. marts 2006 - 14:25 #2
Jeg fik det desvære aldrig til at virke.
Lukker...