Avatar billede moning Nybegynder
01. december 2005 - 21:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Rettighed på mappe

Jeg har lige fået plads på et webhotel. Her har jeg en undermappe som hedder XML hvor jeg har en fil ved navn menu.xml liggende i.
Jeg ønsker at kunne opdatere denne xml til dynamisk, men når jeg skriver til filen får jeg en fejl med at access is denied.
på min egen test server er det jo ikke andet en at give asp brugeren lov til at skrive i denne mappe, så virker det.
Men hvad gør man på et webhotel når man ikke kan tage fat i mappen fra IIS. Jeg har prøvet at give skrive rettighed med et ftp program, men det får jeg ikke lov til.
Hvad er den rigtige måde at gøre det på? skal jeg have fat i udbyderen eller kan jeg selv klare det?
Avatar billede snepnet Nybegynder
01. december 2005 - 21:59 #1
ja - der skal du nok have fat i nogle der kan sætte rettigheder på serveren.
mvh
Avatar billede moning Nybegynder
01. december 2005 - 22:06 #2
vil det være meget usikkert at åbne skrive rettigheder til sådan en mappe? Jeg kan jo også bare bruge en ftp client fra .net og sende filen til den mappe når den skal opdateres med det bliver snart for omstændigt
Avatar billede snepnet Nybegynder
01. december 2005 - 22:23 #3
der bliver jo kun åbnet skriverettigheder for asp.net processen, så det går jo ok... men det har dit udbyder nok en holdning til skal du se ;o)
men.... det kan tænkes at du har en mappe som der er skriverettigheder til - det ville ikke være ualmindeligt med en data-folder ell.
mvh
Avatar billede moning Nybegynder
02. december 2005 - 14:55 #4
hvis du lægger et svar så får du lidt points. De ville gerne styre hvilke mapper der var adgang til osv. men hovedsagen er at jeg nu kan skrive til mappen :-)
Avatar billede snepnet Nybegynder
02. december 2005 - 17:00 #5
når enden er go :o)
mvh