Avatar billede hhrt Nybegynder
01. december 2005 - 20:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af netværk

Hej - jeg har trådløst netværk til min bærbare via en router og modem. Det fungerer fint til internet, men kan jeg oprette et netværk til min stationære, så jeg har et peer to peer netværk. Det er jo praktisk at kunne printe direkte over den stationære og se data på den stationære alt sammen fra den bærbare. Eller er det nemmere at købe en trådløs usb til den stationære. How to do ?

M.v.h.

HH
Avatar billede cvpcpp Nybegynder
01. december 2005 - 22:58 #1
Hvis du allerede har et trådløst accesspunkt mener jeg ikke det kan betale sig at købe en ekstern harddisk.
Men hvis din stationære comp skal kommunikere med din bærbare skal den bruge et trødlæst netværkskort, uden det kan den ikke komme på det trødløse netværk.
Et trødløst netværks kort plejet at være billigere end en harddisk, men det er vigtigt at dit "nye" trødløse netværkskort er kompatibelt med den type WLAN du har mellem den bærbare og routeren. (802.11 a,b,g osv)
Ang opsætning er det ikke vildt svært at sætte et trådløst net op det store problem er sikkerheden.
VH
CVPCPP
Avatar billede hhrt Nybegynder
01. december 2005 - 23:49 #2
Jeg havde ikke tænkt at købe en extern harddisk. Jeg har min bærbare oppe og køre med trådløst netværk fra routeren/modem. Det funker fint. Min stationære er også koblet på routeren via kabel. Det var så opsætningen i routeren så jeg kunne "se" data på den stationære og printe via den stationære fra den bærbare i stuen jeg efterlyste. Jeg er selvfølgelig klar over at den stationære skal være tændt for at jeg f.eks kan printe fra den bærbare. mvh hh
Avatar billede hhrt Nybegynder
02. december 2005 - 16:36 #3
Det er bare opsætningen i routeren, stationære og den bærbare jeg efterlyser, for at kunne lave et lille netværk.
04. januar 2006 - 10:27 #4
Er dette stadig aktuelt?

Måske noget herfra: http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/ ???