Avatar billede raizat Nybegynder
01. december 2005 - 19:57 Der er 11 kommentarer

Installring på en maskine, vil den virke på en anden?

Hvis jeg nu installere windows XP på min computer og jeg der efter flytter den harddisk over I en anden maskine for at bruge windows der vil det så virke?
01. december 2005 - 20:03 #1
Sandsynligvis NEJ !!!
Muligvis hvis Chipsæt + noget andet hardware er samme type/model/slags...
Avatar billede raizat Nybegynder
01. december 2005 - 20:07 #2
Det tænkte jeg nok er det ikke noget med at den låser hardware profilen til den computer den er installeret på?
Avatar billede JJ77 Juniormester
01. december 2005 - 20:21 #3
Det vil ikke kunne lade sig gøre, da installationen af windows installerer drivere osv. som passer til den pågældende maskine du starter med at installere på.
Avatar billede raizat Nybegynder
01. december 2005 - 20:24 #4
Dr1 Smid et svar så du kan få dine points
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2005 - 20:33 #5
Ja du skal blot køre en "Reparation" fra din XP-skive
01. december 2005 - 21:00 #6
Ping...

En "Reparation" _kan_ i en del tilfælde dog måske håndtere det...
Avatar billede off-line Nybegynder
01. december 2005 - 22:07 #7
Jeg har engang prøvet det, som helgec foreslår, og det gik fint. Når man sætter
sin HD i en anden maskine, skal man bare ikke starte windows op, men starte med
at lave en "repair" så lægger windows de rigtige driver ind.
Avatar billede hcma Novice
01. december 2005 - 23:26 #8
tilslutter mig helgec's forslag af 01/12-2005 20:33:35, som dermed kom først med den korrekte løsning :o)
Avatar billede off-line Nybegynder
01. december 2005 - 23:32 #9
Helt enig! Jeg skrev kun for at bakke op med personlig erfaring.
Avatar billede raizat Nybegynder
01. december 2005 - 23:56 #10
Jamen så må helgec jo også smide et savr for at give et korrekt svar :)
08. december 2005 - 11:16 #11
(Hvad endte denne tråd med?)