Avatar billede bjarke-b Nybegynder
23. april 2001 - 15:28 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

IIS, max antal tilslutninger

Når jeg prøver og ændre antallet af max tilslutninger til et tal over 10 får jeg denne popupmeddelse: \"Den server du administrerer har en hardcoded begrænsning på 10 forbindelser. Maks antal forbindelser er blevet sat til 10\"

Kan man ikke ændre det ?
Avatar billede smshulen.dk Nybegynder
23. april 2001 - 15:36 #1
Jo! Dobbelt på siden du vil ændre og find max tilskutninger et sted der ind - sidder ikke lige ved en NT Server nu (arbejder mest med unix) men du kan der inde et sted!
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
23. april 2001 - 15:44 #2
smshulen.dk -> Det er jo det jeg har gjort...og det virker ikke...
Avatar billede scorpio Nybegynder
23. april 2001 - 16:08 #3
Så vidt jeg ved, er max. antal tilslutninger til NT Workstation og IIS begrænset til 10. Hvis du vil have flere, må du opgradere til Server-udgaven.

Correct me if I\'m wrong!
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
23. april 2001 - 16:19 #4
scorpio -> Tror du har ret, fik det af vide igår også...men skulle lige være sikker....
Avatar billede theportal Nybegynder
23. april 2001 - 18:54 #5
Det er rent faktisk muligt at ændre det til 40 som max. men heller ikke over. Hvis man vælger at sætte den til 40, får man en besked hvor der stor at hvis man vælger at ændre så bryder man licensaftalen, og det er jo ikke godt :o)

The Portal Out!
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
23. april 2001 - 18:57 #6
theportal -> Takker, vil du have points´ne ?
Avatar billede scorpio Nybegynder
23. april 2001 - 19:00 #7
Det var f...... overlader de nu samvittigheden til brugerne!
Avatar billede Techwork Praktikant
23. april 2001 - 19:16 #8
Det er bare typisk Micro$oft...!
Avatar billede thomasledet Nybegynder
23. april 2001 - 22:28 #9
x-tra>hvad er der typisk ved det? den webserver, man får med til workstationudgaverne er ganske udemærket til det, den er beregnet til: nemlig privat brug... det er slet ikke meningen, at man skal sætte workstationmaskiner op til at køre server... det er derfor microsoft rent faktisk har deres serverudgave af diverse windowsversioner... vil man bruge deres produkt, må man betale for det... hvilket for mig at se er ganske i orden, da man jo netop har valgt at bruge microsoft fremfor linux/freebsd som jo er ganske gratis... så skift til en af disse styresystemer, hvis du ikke vil betale... de er ganske gode!
Avatar billede theportal Nybegynder
23. april 2001 - 23:07 #10
bjarke-b -> Næhh, men du kan jo dele dem!
Avatar billede Techwork Praktikant
24. april 2001 - 00:06 #11
thomasledet-> Godt ord igen. Det var nu slet ikke såden ment, men pyt nu med det.

Jeg er da i øvrigt ganske enig med dig i at linux/freebsd er ganske gode, og så gør det jo ikke noget at det er gratis.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
24. april 2001 - 01:22 #12
x-tra>det er jo det... :)
Avatar billede vladimirr Nybegynder
24. april 2001 - 01:32 #13
Jeg ved ikke om det er WindowsNt eller windows2000 pro, du kører med, men ISS er som de andre begrænset i de omtalte versioner, netop for at undgå at folk kører med dem istedet for at købe det noget dyrere serverudgaver !
ISS på windows 2000 pro har et max på 10 tilslutninger, det samme gør sig vist gældende for Nt workstation, Hvorimod windows2000 server / advanced server har et max på 1000.000, (det er det man kan optimere den op imod... at den ikke kan klare det er noget andet!)

//Anders
Avatar billede vladimirr Nybegynder
24. april 2001 - 01:34 #14
Jeg vil nu også lige tale lidt for at du bruger Linux / Free-BSD, de kan hentes i alle udgaver fra ftp.linuxberg.com med anonymous login.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
24. april 2001 - 01:35 #15
Avatar billede vladimirr Nybegynder
24. april 2001 - 01:35 #16
Nå, det vil den ikke lave til et link, så må den selv om det !
Avatar billede scorpio Nybegynder
24. april 2001 - 14:31 #17
Eksperten laver åbenbart kun links, hvis det er en http-forbindelse!!??
Avatar billede vladimirr Nybegynder
24. april 2001 - 14:36 #18
ja, det fandt jeg ud af