Avatar billede ttrold Praktikant
01. december 2005 - 10:48 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Dårlig forbindelse til internetettet

Hej.

Jeg har nogle problemer med min forbindelse.

Jeg har egentligt en 2,5/1mbit forbindelse gennem Cybercity, men problemet er så, at det ikke kører ret stabilt.

Fx. kan jeg ikke engang streame dr.dk/netradio på 128kbs.

Jeg har prøvet at sætte andre computere til samme forbindelse - samme problem. Uanset om jeg kører trådløst eller ej.

Min forbindelse er som flg. internet->adsl router->trådløs switch/accespoint->computer.

Jeg tænker at problemet måske kan opstå på routeren eller i switchen/accespointet

Håber i kan hjælpe!

TTrold
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. december 2005 - 11:06 #1
switchen/accespointet kører det DHCP ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. december 2005 - 11:16 #2
Så er den gal igen. Uden vide om hardware er de kommentare der kommer i bedste fald rent gætværk!
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. december 2005 - 11:35 #3
? ? ?
Avatar billede caspers Nybegynder
01. december 2005 - 11:53 #4
Prøv at pinge 1000 gange til default gateway, og se om tiden er nogenlunde konstant, samt om du taber mange pakker. Hvis du taber mere end 1% skal du gøre noget ved det.

ping tiden skal på din forbindelse ligge omkring 8-10ms

Prøv derefter at pinge router direkte, og forvent her 0% pakketab, og stabil roundtrip tid.
Avatar billede ttrold Praktikant
01. december 2005 - 12:07 #5
ja, undskyld sure mennesker.

switch/accesspoint uddeler IP, ja.

Hardware.
Accespoint er et Topcom WBR254G
Rounter er en ZyXEL Prestige 650R-31

Firwire er opdateret og det har virket indtil trådløst accespoint blev sat til, måske også lidt efter..

Ping fungere tilsyneladende fint til Accespoint, med 1000 akkoanmodninger (TTL=127??)
Ping ved Router sprang den en sjælden gange helt op på 41ms .. ellers fungere det fint (TTL=253???)

nogle forslag.. og lad lige være med at svine en til, fordi man ikke er fuldstændig pro på det her område.. så havde jeg nok ikke brug for hjælp james..
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. december 2005 - 12:12 #6
Hvis både Topcom og Zyxel bruger DHCP, så skal de være i forskellige segmenter f.eks. 192.168.0.x og 10.0.0.x
Avatar billede ttrold Praktikant
01. december 2005 - 12:14 #7
det er de også.. det virker også sådan rimeligt ok.. med mindre man skal streame noget.. det er ikke sådan desideret mister forbindelsen hele tiden eller noget i den retning
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. december 2005 - 12:18 #8
Forbindelsen fra Zyxel til Topcom går fra LAn port til LAn port ?
Avatar billede ttrold Praktikant
01. december 2005 - 12:26 #9
Ja, intet er sat til trådløst lige for tiden.

Jeg har kontaktet Cybercity.. og fået checket forbindelsen ind til dem, men der burde heller ikke være noget i vejen..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. december 2005 - 12:38 #10
Virker det når du fjerner dit accesspointy fra netværket?
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. december 2005 - 12:46 #11
Nogen gange kan en genstart klare ærterne, så prøv at tage strømmen fra både topcom og zyxel i 10 - 15 sekunder.
Avatar billede ttrold Praktikant
01. december 2005 - 13:03 #12
det har kørt sådan her noget tid.. men jeg prøvede det så sent som idag, da jeg snakkede med Cybercity.. og det med at fjerne accesspoint.. det er noget rod, for der er flere andre computere på netværket.. som godt nok ikke er tændt nu, men det skal køre over noget tid, før jeg kan se, om det har hjulpet

.. men det er så sidste udvej, at koble det fra.. håber i kan hjælpe og stadig har nogle gode ideer!
Avatar billede ttrold Praktikant
13. maj 2006 - 12:05 #13
dem tager jeg selv