Avatar billede tuvix Nybegynder
01. december 2005 - 07:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

IIS kan ikke starte

Jeg har fået et problem med IIS på en windows 2000 server. Der er ingen af de services der hører til IIS'en der kan starte (WWW, SMTP, FTP, NNMT). Jeg har opdateret windows og scannet for virus, herunder codered, men det har ikke hjulpet. Jeg er kommet frem til at det måske er det her der er galt:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;899472

Er der nogen der ved om denne hotfix kan hentes på andre måder end at kontakte MS support? Er den kommet i en update eller service pack?
Avatar billede logsuppe Nybegynder
01. december 2005 - 10:04 #1
er de aktiveret i services.msc???
Avatar billede logsuppe Nybegynder
01. december 2005 - 10:06 #2
hvis de ikke er det, kan du heller ikke starte dem i IIS'en...
Avatar billede tuvix Nybegynder
01. december 2005 - 12:47 #3
Jeg har forsøgt at starte dem inde fra services men der kan jeg heller ikke starte dem. Jeg får det fejl der står på den side jeg har linket til ovenfor.
Avatar billede logsuppe Nybegynder
01. december 2005 - 14:10 #4
deres hotfix består bare af denne dll-fil:

http://www.dlldump.com/cgi-bin/testwrap/downloadcounts.cgi?rt=count&path=dllfiles/W/w3svc.dll

den skal sikkert placeres i %systemroot/system32, men ellers prøv dig frem!
Avatar billede tuvix Nybegynder
05. december 2005 - 11:56 #5
jeg har nu hentet dll-filen, men når jeg kopierer den ind i den mappe hvor den gamle fil ligger, bliver den nye bare overskrevet af den gamle. Det ligner noget file-protection i windows. Jeg har stoppet alle services der har med iis'en at gøre men det hjælper ikke.
Avatar billede tuvix Nybegynder
18. april 2006 - 20:01 #6
Jeg lukker spørgsmålet.