Avatar billede soenderhegn Nybegynder
01. december 2005 - 01:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Åben MSsql database

Da jeg har fået til opgave at hente nogle data i en MSsql database har jeg downloaded en trielversion af MSsql som er installeret og services er startet på local host.
er der en der kan fortælle hvor jeg får sat op at services peger på databasen
Avatar billede arne_v Ekspert
01. december 2005 - 04:13 #1
Avatar billede soenderhegn Nybegynder
01. december 2005 - 04:36 #2
ved det men har arbejdet en del men MySql og navision database server.
Skal syntaksen skrives som statup parameter eller køres fra et batchjob som mysql
Avatar billede soenderhegn Nybegynder
01. december 2005 - 05:27 #3
Har downloaded SQL server management studio express
Her kunne jeg grafisk angive sti til den database jeg skal hente data fra. Nu kan jeg se tabeller og felter, så mangler jeg bare at lave ODBC connect så er opgaven løst.
Smid et svar så får du dine point
Avatar billede arne_v Ekspert
01. december 2005 - 05:45 #4
kommandoerne skulle udføres som SQL kommandoer f.eks. i OSQL, men det er sikkert
langt nemmere i det management tool

SQLServer ODBC driver plejer altid at være der - er den ikke det ?

hvis ja så er det jo bare at oprette en DSN inde i ODBC manager eller
at connecte DSNless
Avatar billede soenderhegn Nybegynder
03. december 2005 - 16:09 #5
hej arne. hvor kan jeg tildele dine point?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. december 2005 - 16:57 #6
jeg skal lige ligge et svar først