Avatar billede tigertool Nybegynder
30. november 2005 - 21:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

IP Telefoni : Omstillingsbord på Linux

Hej,

Jeg er rimelig ny i IP telefoni - men jeg fået en ide til et system jeg kunne tænke mig at sætte op:

Der er et indgående nummer (f.eks. fra musimi) - når der ringes til det får man valgmuligheder.. alt efter hvad der vælges viderestilles opkaldet automatisk til en mobiltelefon.

Er der nogen der har en ide om hvordan jeg kommer i gang med dette?
Jeg vil gerne have en dansk todo-liste - og gerne en masse forklaring undervejs.

Jeg har allerede en Debian Stable server stående - ville gerne benytte denne hvis det er muligt.
Avatar billede strych9 Praktikant
30. november 2005 - 21:56 #1
Det er ikke nemt, og du får ikke en dansk to-do liste af mig i hvert fald. Måske hvis du er heldig at nogle andre springer til med noget specifik viden angående præcist dette.

Men så vidt jeg kan afgøre er det bedste første skridt at læse VoIP How-to her:
http://www.linux.com/howtos/VoIP-HOWTO.shtml#toc6
Avatar billede caspers Nybegynder
01. december 2005 - 12:59 #2
Jeg har installeret flere Asterisk VoIP servere, og det er noget der virkelig tager sin tid at sætte sig ind i. Du skal kun gøre det fordi du synes det er sjovt, for tid og penge kommer du nok ikke til at spare.
Avatar billede tigertool Nybegynder
14. januar 2006 - 01:47 #3
Ok - smid svar :)
Avatar billede strych9 Praktikant
14. januar 2006 - 04:59 #4
=)