Avatar billede kometh Nybegynder
30. november 2005 - 21:13 Der er 1 kommentar og
1 løsning

serial-til-usb problemer

Hej

Til min La Crosse 2310 vejrstation har jeg købt en serial-til-usb adapter så jeg kan læse vejrdata ind i min IBM T41 laptop uden serial port.

Men det virker ikke. Jeg har prøvet med en anden serial device (PDA) og der virkede adapteren fint.

Jeg har skiftet COM porte et par gange, opdateret drivere endnu flere gange, men lige lidt hjælper det. Har også fjernet alle andre USB enheder. Tjekket i REG DB at labtop også registreret COM tildelingen korrekt.

Her er lidt data om adapteren.

Producent: ST-LAB
Driver: Profolic 2.0.26
Chipset: PL-2303x

Har også spurgt producenten af vejrstationen, men fik bare det sædvanelige spade-support-svar "we have no problems".

Håber på svar
Avatar billede hr.usb Nybegynder
01. december 2005 - 09:30 #1
Med en usb-rs232 adapter skal man i de fleste tilfælde installere den medfølgende software (program) før adapteren tilsluttes usb-porten, og ikke som normalt ved usb
produkter blot tilslutte og så se om windows genkender eller spørgsre efter en driver.
Når du skriver at du har skiftet comport flere gange går jeg ud fra at det er i enhedshåndtering. Din vejrstations beder måske om en bestemt com port?
Endelig kan det være at den kontrolkreds som sidder i usb-rs232 adapteren- i dit tilfælde en PROLIFIC ! ikke sikkert den "spiller" sammen med din vejrstation.
Spørg hos producenten om de har erfaring med dette.
Avatar billede kometh Nybegynder
03. december 2005 - 12:42 #2
Returnerede converteren og købte en anden. Og den virkede