Avatar billede snutling Nybegynder
30. november 2005 - 20:00 Der er 2 kommentarer

Batteri på barbær lader ikke

Jeg har en bærbar, som jg tidligere har haft flere problemer med. Den er 1 ½ ÅR gammel
Først vil skræmdriveren ikke installere sig ordentligt.
Så smed den filer væk.
Så gik den i sort.. Der kom den til reperation og fik en ny harddisk.
Nu er det vist nok batteriet det er galt med.
Tager jeg stikket ud af den bærbar, går den ud..
Uden en strømforsyning kan jeg ikke tænde for den..

Altså, det lader til at der ingen strøm er på batteriet, og batteriet lader heller ikke.. Den lille lampe der skulle lyse for batteriet er helt slukket. Den plejer at lyse rødt når batteriet skal oplades og er ellers grøn..

Jeg har forsøgt fejlfinding. Den anbefaler mig at fjerne driveren,eller går tilbage til en tidligere driver, men driveren er aldrig blevet opdateret...

I hardware enhedshåndtering finder den under batterier følgende: Microsoft AC-adapter og Microsoft ACPI-kompatable Control Method-batteri.
Den siger at enhederne fungere korrekt.

Jeg har prøvet at deaktivere disse og aktivere dem igen, for derefter at genstarte og og har også prøver at genstarte inden aktivering.

ved gen-aktivering af Microsoft ACPI-kompatable Control Method-batteri popper denne meddelse op, nede i højre hjørne:

Kritisk batteriniveu. Du bør skifte batteri eller skifte til fast strømforsyning med det samme for ikke at miste data.

( Stikket sidder og fungere udemærket )

Batteriet er koldt, selvom computeren har været tændt i en times tid. Resten af buden føles varmt/lunt

Er der nogle der ved hvad jeg kan gøre.. Er batteriet stået af, eller ??
Hvordan kan jeg finde ud af det ?
Avatar billede strych9 Praktikant
30. november 2005 - 20:42 #1
ja, batteriet er stået af. Køb et nyt. Andet er der egentlig ikke at sige til det.
Avatar billede snutling Nybegynder
05. december 2005 - 17:58 #2
Nej, det er ikke stået af alligevel.. Det fungerer nemlig nu, men jeg må¨ærligt indrømme... Jeg aner altså ikke hvorfor..
Ved ikke om det kan skyldes at computeren ofte står ubrugt hen i længere tid af gangen ??