Avatar billede martinjaeger Nybegynder
30. november 2005 - 17:15 Der er 5 kommentarer

Kalde en VB.NET DLL fil fra en C# klasse

Hej Eksperter,

Jeg har har haft problemer med at hive fat i en VB-klasses funktioner fra en C# klasse.

I kan kan hente VB-klassen, fra følgende link.

htp://www.likethis.dk/test.rar

I må meget gerne prøve og se om i kan få fat i dens funktioner. Funktionerne kan ses i ObjectBrowseren, i VisualStudio.

På forhånd tak.
Avatar billede martinjaeger Nybegynder
30. november 2005 - 17:17 #1
Lige at tilføje: Jeg har ikke selv lavet VB filen, men udfra hvad jeg kan se er dens metoder public, så det burde vel ikke være et problem...eller hvad? Jeg vil meget gerne høre jeres tanker og kommentarer.
Avatar billede Syska Mester
30. november 2005 - 18:32 #2
Får du fejl eller? hvad sker der? Hvad gør den ikke? Fejler det hele? Du skal vel bare smide den i References, og så er du vel kørende....
Avatar billede arne_v Ekspert
30. november 2005 - 20:31 #3
hvis det er en .NET assembly skrevet i VB.NET bruger du den ligesom enhver
anden .NET assembly

en COM/ActiveX DLL er lidt anderledes
Avatar billede martinjaeger Nybegynder
02. december 2005 - 16:35 #4
Nej, jeg får ingen fejl. Jeg har lagt den i references. Har brugt Using. Og kan også finde den, når jeg trykker Ctrl+Space. Men jeg kan ikke få fat i dens metoder.
Avatar billede jess_chr Nybegynder
23. december 2005 - 22:00 #5
kan du prøve at skrive lidt af koden som en kommentar, og har du compilet den til en dll fil! hvis det er tilfældet vil jeg gerne hører hvordan du gjorde det!