Avatar billede doz Nybegynder
30. november 2005 - 13:23 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken harddisk's?

Hej.

Jeg skal ud og købe to S-ATA harddisk's, der skal køre Raid 0.

De skal minimum være på 150 GB/stk..

Kan I anbefale eller fraråde nogle mærker?

På forhånd tak.

Mvh

Doan
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2005 - 13:27 #1
western digital raptor 74 gb 10000rpm disse skal vi selv til og bruge i en raid 0+1

det er sata diske fåes hos shg og prc data
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2005 - 13:28 #2
ups vedr str eller seagate sata 300 de fåes kun i 7500 rpm og ikke 10000 som wd gør
Avatar billede doz Nybegynder
30. november 2005 - 13:31 #3
Undskyld jeg ikke udtrykte mig ordentligt. Jeg skal bruge to HD's, på min. 150 GB hver.

jetdirect>> Tak for det, jeg kigger på dem.
Har du nogen erfarring med dem, eller har du læst godt om dem på nettet?, i så fald hvor?

/Doan
Avatar billede msknives Nybegynder
30. november 2005 - 13:41 #4
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2005 - 15:12 #5
ok så vælg seagate i deres nye serie mener det er serie 7 og sata 300 så får du gode diske

maxtor kan ikke anbefales pga for stor fejl procent ,det er hvad vi har erfaret hos os .
Avatar billede zoone Nybegynder
30. november 2005 - 15:14 #6
Jeg kan anbefale at anskaffe nogle af dem her: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=139195

Hitachi Deskstar T7K250 er Hitachi's nye version af den kendte 7K250 disk, som jeg også har været godt tilfreds med. Den nye har sin force i søgetid, hvor den ejer alt andet end Raptors, men i data transfer rate overgås den af Samsungs Spinpoint P120'ere.
Se evt. denne test: http://www4.tomshardware.com/storage/20050523/index.html
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. november 2005 - 17:58 #7
Mine Maxtor kører udmærket hos mig, og jeg anvender dem med 16 MB cache. I en 0+1 RAID er den næsten lige så hurtig som en Raptor, så tag du bare dem.
Avatar billede doz Nybegynder
01. december 2005 - 18:04 #8
Hvad siger I til denne her Western Digital (varenr.: 420461) fra SHG.dk? Det er vist ikke en Raptor, men gør det noget? Iøvrigt er de lavet til at køre Raid.

/Doz
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. december 2005 - 00:50 #9
Det er en udmærket disk, som er lidt dyrere, men så kan man vel også forvente, at den er mere solid. Det antydes også, da de kalder den server udgave, og servere kører jo hele tiden. Og du ønsker ikke, at din RAID 0 går ned på grund af en disk. Det er bare mere end træls.

Jeg kan også godt lide, at du vælger en disk med 16 MB cache. Det forbedre den ydelse en del.

Har man pengene, så er det et udmærket valg.

Jeg lægger dette som et svar, men kunne du ikke bruge noget af det jeg har skrevet, så der du bare bort fra det.
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. december 2005 - 00:51 #10
trykkede forkert  ;-)
Avatar billede doz Nybegynder
02. december 2005 - 12:28 #11
dragon>> Det er nemlig rigtig træls at en disk går ned med Raid 0, det er den situation jeg er i. :-(
  Computeren blev ved et uheld lyftet op og faldt rimelig hårdt ned mens den load'ede Battlefield 2. Ikke noget den ku' li'. Og rigtiger mænd tager ikke backup er der nogen der siger, så desværre, lige i den situation, er jeg en rigtig mand. :-)
  Tak for svaret. :-)

Mvh

Doan
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. december 2005 - 19:27 #12
Jeg er også en rigtig mand, så jeg tager heller ikke backup, men til gengæld græder vi meget  ;-)

Takker  :-)
Avatar billede zoone Nybegynder
06. december 2005 - 09:13 #13
Hvad er det hersens "backup"? Alle taler om det, men ingen gør noget ved det! ;P